Hej,

Hur kopplar man bäst ihop två st 3m3 glasfibertankar som ska användas för att samla regnvatten.

Enklast vore en vanlig 110mm gummimanchett i (nära) botten på varje tank och sedan koppla ihop tankarna med vanligt pp eller pvc rör.

Frågan är om detta blir tätt?

Några tankar / förslag?
 
R robert_79 skrev:
Hej,

Hur kopplar man bäst ihop två st 3m3 glasfibertankar som ska användas för att samla regnvatten.

Enklast vore en vanlig 110mm gummimanchett i (nära) botten på varje tank och sedan koppla ihop tankarna med vanligt pp eller pvc rör.

Frågan är om detta blir tätt?

Några tankar / förslag?
Rätt lätt att dra en slang uppifrån mellan de båda, så slipper du göra hål nertill i båda. Slangen ska dock nudda botten på båda.
 
Det blir tätt med gummimanshetter används hela tiden utan problem ä.
 
J
R robert_79 skrev:
Hej,

Hur kopplar man bäst ihop två st 3m3 glasfibertankar som ska användas för att samla regnvatten.

Enklast vore en vanlig 110mm gummimanchett i (nära) botten på varje tank och sedan koppla ihop tankarna med vanligt pp eller pvc rör.

Frågan är om detta blir tätt?

Några tankar / förslag?
Jag hade satt in anborrningsmanschett och 110mm markavloppsrör..
Detta är tätt och godkänt i avloppsanläggningar så det borde duga här med..

 
  • Gummimanschett för 110mm avloppsrör, används för att säkra täthet i avloppsanläggningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.