Hej! Vill få liv i mitt gamla biosystem, men vill kunna använda min macbook att streama från. Min fråga, hur kan jag koppla ihop dator, surroundstereo och projektor på bästa sätt? Vill gärna få surroundljud.

Bilder på projektor resp stereons baksida.
Med vänlig hälsning Erik

• Baksidan av en BenQ projektor med olika anslutningar: HDMI, VGA, komponent, video, USB, RS-232, ljud in/ut.
  • Baksidan av en surroundstereo med portar och anslutningar, inklusive högtalarutgångar, LAN, HDMI, optisk ingång och antennanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort tack! Om jag istället skulle skaffa en förstärkare med HDMI in(se bild), skulle det funka utan den där extra HDMI prylen?

E erik_m_a skrev:
Stort tack! Om jag istället skulle skaffa en förstärkare med HDMI in(se bild), skulle det funka utan den där extra HDMI prylen?
En förstärkare utan hdmi in med en ut var intressant. Aldrig sett förut vad är vitsen :)

Precis en standard hembioförstärkare har flera inputs och de dyrare (av någon anledning) har flera outputs. Men i ditt fall räcker det med en ut och flera in.

• Gilla
erik_m_a
  • Laddar…
Tack!!

tommib
Det där är nog något integrerat system med DVD-spelare och förstärkare i ett.

Vill man absolut använda det så är en audioextractor som Demmppa föreslår en väg att gå men då löper man risk att få bild och ljud ur synk.

Projektorn ser ju ut att ha rca ut.
Borde väl gå att köra hdmi mellan dator och projektorn, rca mellan projektorn och förstärkaren?
Inte toppkvalite på ljud ,men troligtvis så det räcker

Får man surroundljudet då?

E erik_m_a skrev:
Får man surroundljudet då?
Tveksamt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.