E elmont skrev:
Om du kopplar så skulle du ha en tvåpolig och inte en enpolig + tvåpolig, nu bryter du nollan med en knapp och fasen med den andra knappen
Hur skulle du gjort ?
 
Lampan till vänster, fläkt i mitten och till höger, på "uppsidan" av brytaren, vippan bryter både mitten och höger (nollan) medan andra vippan bryter enbart vänster.
 
  • Gilla
Bju
  • Laddar…
Den övre högra bruna ska flyttas ett hål åt höger. Annars är det rätt.
Tanken med en tvåpolig brytare är just att bryta nollan.

Alla sladdar är ledare. Jag gissar att TS menar fasledare när det skrivs ”ledare”. Något som är en felaktig benämning.

Edit: Det ska INTE vara två inkommande fasledare. Nollan kan skarvas på den nedre högra plinten.
 
  • Gilla
TONKAR och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Den övre högra bruna ska flyttas ett hål åt höger. Annars är det rätt.
Tanken med en tvåpolig brytare är just att bryta nollan.

Alla sladdar är ledare. Jag gissar att TS menar fasledare när det skrivs ”ledare”. Något som är en felaktig benämning.

Tack ! , det var precis det jag undrade.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.