5 900 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
hur koppla en 2+1 polig strömbrytare.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Den övre högra bruna ska flyttas ett hål åt höger. Annars är det rätt.
Tanken med en tvåpolig brytare är just att bryta nollan.
Alla sladdar är ledare. Jag gissar att TS menar fasledare när det skrivs ”ledare”. Något som är en felaktig benämning.
Edit: Det ska INTE vara två inkommande fasledare. Nollan kan skarvas på den nedre högra plinten.
Tanken med en tvåpolig brytare är just att bryta nollan.
Alla sladdar är ledare. Jag gissar att TS menar fasledare när det skrivs ”ledare”. Något som är en felaktig benämning.
Edit: Det ska INTE vara två inkommande fasledare. Nollan kan skarvas på den nedre högra plinten.
D Daniel 109 skrev:
Tack ! , det var precis det jag undrade.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden