Hej!
Jag skall koppla in ett 400V element. En elektriker installerade ett uttag för detta för ett par år sedan så att det "bara" skulle gå att koppla in elementet när jag väl köpte det, vilket jag nu gjort. Den enkla frågan är väl hur det skall kopplas. Bilden visar dosan som elektrikern kopplade in (där kablarna A,B och Jord 1) finns. 400V finns i kablarna. Hur kopplar jag kablarna från elementet (C,D och Jord 2)? Är det bara att koppla Jord 2 mot Jord 1 i samma skruv, och därefter faserna mot varandra i samma skruv, t ex D och A i samma, och C och B i samma? Eluttag med kopplade kablar A och B, med jordkabel 1 bredvid oanslutna kablar C och D och jordkabel 2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Japp.
 
Inkopplingsmässigt är det så men du ska ha någon dragavlastning för sladden mot elementet också så det blir fackmässigt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.