Hur skulle ni koppla?
Har tänkt mig 3 st apparatdosor som sitter ihop vid dörrkarmen för att användas till.
Jag vet att man inte får koppla själv och tänker inte ringa en elektriker.
Dosa 1 Dubbeltrapp.
Tända/släcka fönsterbelysning.
Tända/släcka Trappbelysning.
Dosa 2 Dubbelbrytare.
Tända/släcka takbelysning hall.
Tända/släcka väggbelysning hall.
Dosa 3 vägguttag.
Det finns 2 rörutgångar på dosa 1 och 3.
Det behövs iaf en kopplingsdosa antar jag.
Har tänkt mig 3 st apparatdosor som sitter ihop vid dörrkarmen för att användas till.
Jag vet att man inte får koppla själv och tänker inte ringa en elektriker.
Dosa 1 Dubbeltrapp.
Tända/släcka fönsterbelysning.
Tända/släcka Trappbelysning.
Dosa 2 Dubbelbrytare.
Tända/släcka takbelysning hall.
Tända/släcka väggbelysning hall.
Dosa 3 vägguttag.
Det finns 2 rörutgångar på dosa 1 och 3.
Det behövs iaf en kopplingsdosa antar jag.
Bästa svaret
Välkommen till forumet.
Vilken tillverkare och modell är det på apparatdosorna?
Till vissa apparatdosor kan man sätta stosar åt alla fyra hållen, till vissa finns det fler än två stosar.
Stående eller liggande kombination?
Edit:
Vilken tillverkare och modell är det på apparatdosorna?
Till vissa apparatdosor kan man sätta stosar åt alla fyra hållen, till vissa finns det fler än två stosar.
Stående eller liggande kombination?
Edit:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Satt och spåna lite så jag hitta dom dosorna!Demmpa skrev:
tack för svaret, det löste mina problem för tillfället.
Klicka här för att svara