Prova med stegen kortare så den lutar mer och stöttar mot gavelbrädorna istället utan att röra vid VP
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Absolut går det bra, det du ska göra är att hoppa på sista steget så stegen sjunker någon decimeter i gräsmattan eller jäms med sista steget. Med så lång stege så kommer den att svikta på mitten och då vill liksom tapparna gräva upp sig. Så har du möjlighet att spetsa ett par ( min 45X45 ) och slå ner så stegen står mot dom är du säker.
 
  • Gilla
Ironside
  • Laddar…
Ser stabilt ut. (y)
 
I
L Leif i Skåne skrev:
Prova med stegen kortare så den lutar mer och stöttar mot gavelbrädorna istället utan att röra vid VP
Som den står på bilderna så rör den inte vid VPn. Om du menar de blå\grå vertikala brädorna så kommer man behöva korta stegen vilket innebär att den måste luta mycket mer vilket i sin tur ökar risken för att den tappar fästa och åker ner om slänten. Dessutom kändes det som att stegen på något vis kilade sig fast där på vindskivan eftersom den inte har så lätt att kana åt vänster.
 
I
J jonaserik skrev:
Absolut går det bra, det du ska göra är att hoppa på sista steget så stegen sjunker någon decimeter i gräsmattan eller jäms med sista steget. Med så lång stege så kommer den att svikta på mitten och då vill liksom tapparna gräva upp sig. Så har du möjlighet att spetsa ett par ( min 45X45 ) och slå ner så stegen står mot dom är du säker.
Med spiken ner i gräsmattan så känns den ganska stabil och stegen är inte så jätte mycket utdragen, d.v.s den sitter ihop på en ganska lång yta så den sviktar inte jätte mycket heller. Men visst den rör sig något mer än vanligt, det märks att det blir lite högre krafter i just detta fallet.

Stegen har några år på nacken men fungerat väldigt bra! Noterade dock att det finns rost på några nitar

Närbild, stege i fäste, slitna metallbitar, rostiga skruvar, gräs i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Metallstege, detalj, grönt gräs, rostiga skruvar, oskarp bakgrund av hus och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är till kroken som är 1/2 positions hållare, ska prova skrapa lite på dem och hoppas på att det bara är ytrost annars får jag nog vänta med jobbet och köpa ny stege först.
 
Ingen fara det håller, det är 4 st bult där och ska till mycket innan dom ger sig.
 
Om du gör som useless säger kan stegen inte glida bort från väggen.
Knyt fast stegens underdel i pumpen.
Utomhusvärmepump bredvid hus, trädgårdslåda, grönt gräs, stege lutad mot vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.