Hej!

Nu ska vi renovera badrummet! :)
Vårat drömbadrum är med dubbelhandfat, men då vi ska fixa både kök och badrum så räcker inte pengarna till.. :'( (Om det inte är någon som har tips på var man hittar billiga ::))

Killen kom på den geniala idén att sätta 2 enkelhandfat bredvid varandra istället. Vi kan få dessa till en billig penning. Jag är skeptiskt till detta. Hur kommer det att se ut ???
Någon som har en bild eller vet.?

Livet är fullt av kompromisser! Självklart kan två enkelhandfat bli snyggt. Hur tänkte ni gör med avloppen?

Avloppen.. :-/
Så lång har vi nog inte tänkt. Måste nu snacka med rörisen om det ;D

Finns det ingen med en åsikt ???
Vill ju veta vad ni tror..

Annonsera efter begagnade. Det behöver ju inte vara något fel på sakerna bara för att de är använda.

Men två enkelfat fungerar nog oxå bra. Bygg in dem i en bänkskiva så tror jag att det blir jättesnyggt.

Det funkar ju att ha ett avlopp i köket fast man ofta har 2 hoar. Så det går säkert bra att lösa på samma sätt i badrummet. Du skall väl inte stå och duscha i handfatet ;D

Håller med ovanstående, två hoar nedfällda i en bänkskiva kan bli jättesnyggt (är själv inne på den lösningen :)). Avloppen borde väl gå att koppla ihop, borde inte vara något problem om inte två personer står och med vattnet på för fullt i båda hoarna samtidigt.

Hemmakatten
Jag tycker att det kan bli snyggt med två vanliga enkelhandfat bredvid varandra. Antingen med varsitt skåp inunder eller utan. De båda avloppsrören går ihop i ett.

Det finns billiga handfat på de flesta byggmarknader. Runt tusenlappen kan man hitta dem för, med tvättställsblandare. Ikea har ett handfat som heter Höllviken för 700 kr utan blandare.

Vi sätter två enkel fat bredvid varandra, sanity serien från Vedum.
Hoppas verkligen det blir bra, men det känns ok på ritningarna.

vi köpte dubbelhandfatet Wave från IDO, som har två blandare men bara ett avlopp. Kräver såklart att man är överens om proppen skall vara i eller ej....... ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.