10 844 läst ·
22 svar
11k läst
22 svar
Hur kollar jag elpatronens funktion?
Går det att tillfälligt koppla förbi temperaturbegränsaren för att testa kanske?
Om det är skruvanslutningar så är det bara att skarva med ubåtar eller sockerbitar.
Endast i felsökningssyfte alltså
Men det är ganska troligt att felet sitter i temperaturbegränsaren, med tanke på att det är avbrott där ;p
Summer och resistansmätning är egentligen samma sak i detta fall; summern piper så fort resistansen ligger under cirka 50 Ohm, lite beroende på instrument förstås.
Om det är skruvanslutningar så är det bara att skarva med ubåtar eller sockerbitar.
Endast i felsökningssyfte alltså
Men det är ganska troligt att felet sitter i temperaturbegränsaren, med tanke på att det är avbrott där ;p
Summer och resistansmätning är egentligen samma sak i detta fall; summern piper så fort resistansen ligger under cirka 50 Ohm, lite beroende på instrument förstås.
Har funderat på att koppla förbi temperaturbegränsaren i testsyfte. Ville bara försöka uttömma alla alternativ.
Det sitter kabelskor men dom går ju sätta ihop tillfälligt.
Jo mitt eminenta instrument slår över och visar resistansen när den passerar x ohm.
Kommer ingen på nått annat så testar jag det. Har brandsläckare annars är väl det värsta som kan hända att skiten går sönder lite till. :banghead:
Det sitter kabelskor men dom går ju sätta ihop tillfälligt.
Jo mitt eminenta instrument slår över och visar resistansen när den passerar x ohm.
Kommer ingen på nått annat så testar jag det. Har brandsläckare annars är väl det värsta som kan hända att skiten går sönder lite till. :banghead:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 071 inlägg
Tänk bara på resultatet Mythbusters fick när de kopplade ur alla temperaturskydd............
Vet inte om jag sett det avsnittet, men jag har inte tänkt köra utan temperaturbegränsaren.
Förutom säkerhetsventilerna skall ju termostaterna också gå sönder innen explosionsrisk föreligger.
Men visst den sitter ju inte där för syns skull.
Förutom säkerhetsventilerna skall ju termostaterna också gå sönder innen explosionsrisk föreligger.
Men visst den sitter ju inte där för syns skull.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden