Halloj! Två veckor i huset där vi har vedpanna som huvudvärme.
Min fundering är, jag kommer köpa blandved i längder och sen såga och klyva den själv.
Har en biomax från värmebaronen och när vi köpte huset ingick lite ved och det är förbannat stora bitar (vissa säkert 2-3kg tunga) och andra väldigt små bitar.
Vad är optimalast? Tänkte jag kommer ju bränna igenom allt med byxan så för/nackdelar med stora samt små?
Mvh!