Halloj! Två veckor i huset där vi har vedpanna som huvudvärme.
Min fundering är, jag kommer köpa blandved i längder och sen såga och klyva den själv.
Har en biomax från värmebaronen och när vi köpte huset ingick lite ved och det är förbannat stora bitar (vissa säkert 2-3kg tunga) och andra väldigt små bitar.
Vad är optimalast? Tänkte jag kommer ju bränna igenom allt med byxan så för/nackdelar med stora samt små?
Mvh!
 
H
Max 10 cm tjocklek är ett bra mått, med en blandning av grövre bitar upp till 15 cm, mindre bitar 5 cm blir tändved tillsammans med stickor
 
  • Älska
Riggson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.