Mitt hallgolv är gjutet med leca-cementblandning och flytspackel överst och nu klart för att klinkras. I hörnet och valvet mot vardagsrummet blev det lite konstigt. Svårt att förklara, se bild. Det gråa är naturligtvis hallgolvet och parkettgolv är det i angränsande vardagsrum. En remsa parkett finns ju kvar i hallgolvet. 1,5cm täcks av golvvägglisten (som inte är på plats än) men parkettremsan är 2,5cm.. Jag skulle vilja ha bort parketten till röda strecket, spackla igen och då kan man sätta golvlist mitt i valvet. Jag tycker min hantverkar borde gjort så, blir inte det snyggast, eller tänker jag fel? En annan sak är att flytspacklet spruckit vid ytterdörrens tröskel, en springa på 1-2mm, ska det till nån mjukfog innan man klinkrar?
Tacksam för synpunkter!
Tacksam för synpunkter!
Redigerat:
Jag kan nog hålla med om att det vore mer estetiskt tilltalande att får övergången mellan parkett och klinker mitt i valvet.
Sprickan du nämner låter som en krympspricka och torde inte vara något att oroa sig för. Eventuellt kan du knacka lite försiktigt på och runt själva sprickan. Är det bom (dvs att spacklet inte sitter fast i underlaget) hörs det tydligt då det ger ett ihåligt ljud ifrån sig.
Lycka till.
Sprickan du nämner låter som en krympspricka och torde inte vara något att oroa sig för. Eventuellt kan du knacka lite försiktigt på och runt själva sprickan. Är det bom (dvs att spacklet inte sitter fast i underlaget) hörs det tydligt då det ger ett ihåligt ljud ifrån sig.
Lycka till.
Klicka här för att svara