Skitsvets :rofl:
Japp, Loke Mig/300 heter min.

Mekade ihop aset.
Först funkade hastighetsregleringen, dock hackade den på låg fart.
Lite senare slutade regleringen funka, gick i samma fart oavsett läge på pot'en.
Ytterligare lite senare så dog den helt.
A2-Gate = Kortis...
 
  • Specificeringsetikett på en svetsmaskin av typen MIG/300 med tekniska detaljer och normstandarder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det vara motorn som är kass? Om en lindning är kortsluten kan jag tänka mig att det märks på det viset. Det skulle också förklara varför triacen dör.

Din är större än min. Min har 160A som max. När jag använde den igår funderade jag igen på om det är dags att köpa en bättre. Det är bara så sällan jag använder den.
 
Kör motorn med 12v batteri och kolla att den matar tråd jämnt och fint. Det kommer inte gå att svetsa så men motorn kan funktionstestas. Gärna mäta hur mycket ström den drar.
 
Provkörde motorn förut på 24 V, tog 0,7-0,8 A.

Nu sist när jag körde (innan den dog) så gick den jämnt och fint när man vred på lite hastighet.

Kanske dags att plocka ur lite prylar och slänga resten i skrotbingen :rofl:

Gjorde det nyss med en Aga Viking :rofl:
 
  • Gilla
Bjober
  • Laddar…
Problemet löst!
Jag plockade ur lite bra-att-ha prylar och slänger resten i skrotbutten :rofl:

Beställde en Migatronic Rallymig, är man dum som skaffar en till dansk svets :p:rofl::cool:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.