6 590 läst ·
34 svar
7k läst
34 svar
Hur kinkigt är valet av triac
Skitsvets 
Japp, Loke Mig/300 heter min.
Mekade ihop aset.
Först funkade hastighetsregleringen, dock hackade den på låg fart.
Lite senare slutade regleringen funka, gick i samma fart oavsett läge på pot'en.
Ytterligare lite senare så dog den helt.
A2-Gate = Kortis...
Japp, Loke Mig/300 heter min.
Mekade ihop aset.
Först funkade hastighetsregleringen, dock hackade den på låg fart.
Lite senare slutade regleringen funka, gick i samma fart oavsett läge på pot'en.
Ytterligare lite senare så dog den helt.
A2-Gate = Kortis...
Kan det vara motorn som är kass? Om en lindning är kortsluten kan jag tänka mig att det märks på det viset. Det skulle också förklara varför triacen dör.
Din är större än min. Min har 160A som max. När jag använde den igår funderade jag igen på om det är dags att köpa en bättre. Det är bara så sällan jag använder den.
Din är större än min. Min har 160A som max. När jag använde den igår funderade jag igen på om det är dags att köpa en bättre. Det är bara så sällan jag använder den.
Provkörde motorn förut på 24 V, tog 0,7-0,8 A.
Nu sist när jag körde (innan den dog) så gick den jämnt och fint när man vred på lite hastighet.
Kanske dags att plocka ur lite prylar och slänga resten i skrotbingen
Gjorde det nyss med en Aga Viking
Nu sist när jag körde (innan den dog) så gick den jämnt och fint när man vred på lite hastighet.
Kanske dags att plocka ur lite prylar och slänga resten i skrotbingen
Gjorde det nyss med en Aga Viking
Klicka här för att svara

