Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hans fru och barn är tydligen i säkerhet i Alperna, så han kan inte bomba södra Frankrike iallafall...
 
useless useless skrev:
Hans fru och barn är tydligen i säkerhet i Alperna, så han kan inte bomba södra Frankrike iallafall...
Vad jag vill komma fram till är att ett kärnvapenkrig inte får vara något tänkbart. (under inga omständigheter!)
Det räcker att kolla på YouTuberullen jag postade.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Undrar om varvet kommer få betalt för arbete gjort på båten?
Övergiven lyxjakt vid varvet i Hamburg med täckande presenningar och kranar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P pmd skrev:
Har du kontakter i franska militärledningen som har berättat det?

Så här säger främlingslegionens chef och franska militären:
[länk]
Ja allså ska man supporta något inofficiellt så går man ju inte ut och berättar om det i media.
Det går lite emot hela konceptet med att vara inofficiell
 
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Den värsta atombomben vi känner är den sk "Tsar Bomba", 50000 kton i sprängkraft.
Skulle den brisera på Manhattan, New York så dör enligt modellen ca 6 miljoner människor.

[media]
Tsar Bomba hade en alldeles för stor sprängkraft för att vara ett effektivt vapen.
Läs om utvecklingen av den och varför den var den enda bomben i sin storlek som någonsin byggts:
https://thebulletin.org/2021/11/the-untold-story-of-the-worlds-biggest-nuclear-bomb/
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bara om Putin är galen och vill avsluta världen kommer han trycka på knappen eftersom väst kommer svara med att förinta hela Ryssland. Men han är ju galen så helt säkert att han inte trycker på knappen är det ju inte.
Nä, just det. Putin verkar inte direkt ha all vodka i glaset. Vad man kan hoppas på är att någon i militärledningen vägrar att utföra ordern om att atombomba världen.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja allså ska man supporta något inofficiellt så går man ju inte ut och berättar om det i media.
Det går lite emot hela konceptet med att vara inofficiell
Man berättar inte heller om det i media. Vi kan nog utgå från att den soldat du refererade till inte riktigt visste vad han pratade om (eller bara hittade på).

Det finns heller inget rimligt skäl för Frankrike att skicka enstaka soldater till Ukraina.
14 legionärer stoppades av fransk polis förra veckan när de försökte ta sig till Ukraina.
https://www.connexionfrance.com/Fre...stopped-in-Paris-on-way-to-Ukraine-and-Poland
 
P pmd skrev:
Nä, just det. Putin verkar inte direkt ha all vodka i glaset. Vad man kan hoppas på är att någon i militärledningen vägrar att utföra ordern om att atombomba världen.
Som jag sade tidigare. Han har barn. Det är iallafall alltid något
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
P pmd skrev:
Man berättar inte heller om det i media. Vi kan nog utgå från att den soldat du refererade till inte riktigt visste vad han pratade om (eller bara hittade på).

Det finns heller inget rimligt skäl för Frankrike att skicka enstaka soldater till Ukraina.
14 legionärer stoppades av fransk polis förra veckan när de försökte ta sig till Ukraina.
[länk]
Vi lyckades skicka 8k soldater till finland under finska vinterkriget och upprätthålla vår neutrala status. Så det är ju inte omöjligt.
 
  • Gilla
  • Arg
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Tsar Bomba hade en alldeles för stor sprängkraft för att vara ett effektivt vapen.
Läs om utvecklingen av den och varför den var den enda bomben i sin storlek som någonsin byggts:
[länk]
Jovisst men poängen var att kärnvapenkrig inte ska vara något tänkbart.
Sen vet jag inte vad de har för kärnvapenbestyckning på ubåtarna just nu?
https://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_missile_submarine
Men det ska vara helt otänkbart att ens tänka tanken, imho!
 
P
P paralun skrev:
Snyft, nu vet jag inte vilket krigsspel ni sitter med?

Den värsta atombomben vi känner är den sk "Tsar Bomba", 50000 kton i sprängkraft.
Skulle den brisera på Manhattan, New York så dör enligt modellen ca 6 miljoner människor.

[media]
Det där var riktigt osaklig skrämselpropaganda!
Istället för att göra större och större bomber har man gått över till att göra mindre på några 100kT upp till strax över ett megaton. Stora bomber behövs inte längre då man har bärare idag som träffar det man siktar på.

Tsar Bomba byggdes bara i ett ex. Castle Bravo var ingen bomb utan ett test och att den blev så kraftig berodde på att man räknat fel 2.5ggr på styrkan.
 
mnils skrev:
Det där var riktigt osaklig skrämselpropaganda!
Istället för att göra större och större bomber har man gått över till att göra mindre på några 100kT upp till strax över ett megaton. Stora bomber behövs inte längre då man har bärare idag som träffar det man siktar på.

Tsar Bomba byggdes bara i ett ex. Castle Bravo var ingen bomb utan ett test och att den blev så kraftig berodde på att man räknat fel 2.5ggr på styrkan.
Jo och om det är 1 megaton eller 100 megaton spelar ingen roll.
Människan har använt atombomben två gånger och aldrig mer!
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi lyckades skicka 8k soldater till finland under finska vinterkriget och upprätthålla vår neutrala status. Så det är ju inte omöjligt.
Sovjetunionen hade inte kärnvapen 1939.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P pmd skrev:
Sovjetunionen hade inte kärnvapen 1939.
Det har inget med saken att göra utan frågan gällde att skicka trupper utan officiell inblandning. Sedan tror jag inte Putin vill detonera atombomber så nära rysk mark enbart pga att man skickar lite soldater.
 
  • Gilla
  • Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.