28 094 läst ·
536 svar
28k läst
536 svar
Hur kan vi stödja Ukraina?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Har du kontakter i franska militärledningen som har berättat det?AndersMalmgren skrev:
Så här säger främlingslegionens chef och franska militären:
https://www.hbl.fi/artikel/ukrainska-framlingslegionarer-forsoker-rymma-fran-frankrike/
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Tsar Bomba hade en alldeles för stor sprängkraft för att vara ett effektivt vapen.P paralun skrev:
Läs om utvecklingen av den och varför den var den enda bomben i sin storlek som någonsin byggts:
https://thebulletin.org/2021/11/the-untold-story-of-the-worlds-biggest-nuclear-bomb/
Nä, just det. Putin verkar inte direkt ha all vodka i glaset. Vad man kan hoppas på är att någon i militärledningen vägrar att utföra ordern om att atombomba världen.AndersMalmgren skrev:
Man berättar inte heller om det i media. Vi kan nog utgå från att den soldat du refererade till inte riktigt visste vad han pratade om (eller bara hittade på).AndersMalmgren skrev:
Det finns heller inget rimligt skäl för Frankrike att skicka enstaka soldater till Ukraina.
14 legionärer stoppades av fransk polis förra veckan när de försökte ta sig till Ukraina.
https://www.connexionfrance.com/Fre...stopped-in-Paris-on-way-to-Ukraine-and-Poland
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Vi lyckades skicka 8k soldater till finland under finska vinterkriget och upprätthålla vår neutrala status. Så det är ju inte omöjligt.P pmd skrev:Man berättar inte heller om det i media. Vi kan nog utgå från att den soldat du refererade till inte riktigt visste vad han pratade om (eller bara hittade på).
Det finns heller inget rimligt skäl för Frankrike att skicka enstaka soldater till Ukraina.
14 legionärer stoppades av fransk polis förra veckan när de försökte ta sig till Ukraina.
[länk]
Jovisst men poängen var att kärnvapenkrig inte ska vara något tänkbart.P pmd skrev:
Sen vet jag inte vad de har för kärnvapenbestyckning på ubåtarna just nu?
https://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_missile_submarine
Men det ska vara helt otänkbart att ens tänka tanken, imho!
Det där var riktigt osaklig skrämselpropaganda!P paralun skrev:
Istället för att göra större och större bomber har man gått över till att göra mindre på några 100kT upp till strax över ett megaton. Stora bomber behövs inte längre då man har bärare idag som träffar det man siktar på.
Tsar Bomba byggdes bara i ett ex. Castle Bravo var ingen bomb utan ett test och att den blev så kraftig berodde på att man räknat fel 2.5ggr på styrkan.
Jo och om det är 1 megaton eller 100 megaton spelar ingen roll.mnils skrev:Det där var riktigt osaklig skrämselpropaganda!
Istället för att göra större och större bomber har man gått över till att göra mindre på några 100kT upp till strax över ett megaton. Stora bomber behövs inte längre då man har bärare idag som träffar det man siktar på.
Tsar Bomba byggdes bara i ett ex. Castle Bravo var ingen bomb utan ett test och att den blev så kraftig berodde på att man räknat fel 2.5ggr på styrkan.
Människan har använt atombomben två gånger och aldrig mer!
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg

