44 999 läst ·
800 svar
45k läst
800 svar
Hur kan man vilja ha ständig vintertid?
Hur vet du att det blir på detta sätt? Jag antar att du menar att efter några år går vi upp en timme senare, förskjuter arbetstiden. Ja är de så det blir, så är ju effekten meningslös, MEN MEN det är ju inget som är skrivit sten och varför ta ut något som vi inte har en aning om, eller?S Skopan skrev:
Tråden har gått in i något slags "måndag hela veckan" läge, där samma trötta argument används om och om igen. Man kan ju bara hoppas att OM det någon gång tas ett beslut om att ta bort den märkliga ändringen av tid två gånger om året, ja då får för en gångs skull sunt förnuft råda och man väljer det som är MEST normalt, dvs normaltid, och inte någon tveksam skrivbordsprodukt som någon bubbelpimplande tjänsteman presenterade på myndighetens roliga timme en fredag någon gång förra årtusendet.
Då kör vi måndag igen. Jag o flera (skulle till och med säga att en majoritet anser detta) tycker inte att normaltid är bäst, utan att konstant sommartid är att föredra. Så länge det finns en högljud minoritet som vill ha normaltid kommer vi ha måndag fler gånger om dagen.T ToRy skrev:Tråden har gått in i något slags "måndag hela veckan" läge, där samma trötta argument används om och om igen. Man kan ju bara hoppas att OM det någon gång tas ett beslut om att ta bort den märkliga ändringen av tid två gånger om året, ja då får för en gångs skull sunt förnuft råda och man väljer det som är MEST normalt, dvs normaltid, och inte någon tveksam skrivbordsprodukt som någon bubbelpimplande tjänsteman presenterade på myndighetens roliga timme en fredag någon gång förra årtusendet.
Åter flummig argumentering- jag tror inte det blir någon fördel!!!!!! Har ni inga argumnet! Fördelargumenet är tydligt redovisat i tråden.Dan1891 skrev:
Nej, nu får du nog själv läsa vad andra skriver...Jag påstår enbart att JAG inte ser några fördelar, inte att andra kan se dessa.Nissens skrev:
För mig finns det inga fördelar med ständig sommartid.
Det är en helt annan sak.Dan1891 skrev:
För mig är det precis tvärtom. Vintertiden vi är inne i nu har inte en enda fördel. Nästan allt dagsljus finns när man är på jobbet. Det är mörkt ute både före och efter jobbet. Svårt att se en enda fördel med det.
Saxat från webben, enligt undersökning: Den visade att 37 procent av svenskarna vill ha permanent sommartid, 29 procent permanent vintertid och endast 26 procent fortsätta som i dag.