pelpet skrev:
Och ska man köra med våtrumsfärg så verkar Bauhaus ha väldigt konkurranskraftiga priser. Jag köpte Beckers aktikvita våtrumstäck hos happy homes till nästan dubbla literpriset motför bauhaus. Grundfärgen har också liknande pris hos Bauhaus.
Det där var faktiskt ett bra pris. Den slutsumman i runda slängar kring 100 kr/m2 som jag angav ovan var räknat på ett högre inköpspris, från Coop. Lakkapää tog 625 kr/4l

Som någon ovan skrev. Ska man ha billigt badrum går det nog inte att tävla med ett målat system på väggen rent prismässigt.

Mikael_L
bjurel skrev:
Har du kollat in Biltemas kakel, klinker och tätskikt (det är godkänt). Om du tycker att det duger utseendemässigt så kommer du undan med sådär halva priset gämfört med från kakelaffären på fina gatan.
Är Biltemas verkligen billigt?
När jag skulle till, så räknade jag på Biltemas och jämförde med LIP från sigro.se och såg endast en minimal prisskillnad.
Nu kanske sigro.se är ovanligt billiga, vad vet jag. Men jag kunde ju samtidigt köpa in alla vvs-prylar till badrummet och tvättstugan billigt och enkelt.

Biltemas system är INTE BILLIGAST! Men köper man rubbet därifrån, blir det billigare än från andra.

Ojsan hoppsan, nu blev det mycket att läsa! :O

En sak kan jag klargöra direkt: det blir inte kakel, varken jag eller sambon har tålamod till något sånt pill, dessutom tycker vi inte att det är fint.

Och vi är inte ute efter att göra det så billigt som möjligt och sedan tvingas göra om det om fem år för att man fuskat eller så, utan vi vill göra det så billigt som möjligt fast med kvalitet. Har alltså ingen lust att betala 20 000 spänn för en kommod vars materialkostnad är en tiondel.

Rördragningen får sambon och hans rörkrökarvän titta på, han kan nog tala om vad som blir billigast och bäst i vårt lilla badrum. Sambon vill ju ha utanpåliggande så man upptäcker vattenläckage snabbt och kan åtgärda dem utan att riva halva husväggen!

Fibo-trespo har jag kikat på, men känns inte så lockande... Lutar nog åt matta på golv och väggar eller matta och målade väggar. Det är ingen som vet av någon schackrutig golvmatta som är godkänd av GVK? :)

Tack för alla tips, och fortsätt gärna att ösa in fler om det är någon produkt man ska passa sig för eller om man kan hitta den billigare på något annat ställe! :thumbup:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.