Hej!

Funderar på att byta till Tibber för elleverantör. Och då vore det samtidigt kul och bra om man kan styra radiatorerna på ett bra sätt och dra ner driften.

Jag har dessa idag:
p.jpeg

Men tittar på dessa:
https://tibber.com/se/store/produkt/mill-element-glas-1200w

Men mina nuvarande kanske fortfarande är effektiva? Kanske går att koppla upp också?
Vet inte hur gamla de är.

Tips och råd hur jag ska tänka?

Elelementet ger ALLTID 100% värme av tillförd elenergi, så man kan ur den synvinkeln inte göra några besparingar med att byta elelement.
Däremot så kan man få jämnare inomhusklimat av att byta ut gamla bimetallstyrda elelement till nya med elektronisk styrning.
Har man jämnare temperatur så kan man hålla lite lägre utan att det kommer kännas kyligare.
Med en lägre inomhustemperatur så minskar energiförbrukningen å därmed lägre värmekostnader.

• Gilla
Crickster och 2 till
  • Laddar…
Ok, jag det låter vettigt. Och dessa är ju elektronisk styrning tror jag så ingen idé alltså.

Demmpa Demmpa skrev:
Elelementet ger ALLTID 100% värme av tillförd elenergi, så man kan ur den synvinkeln inte göra några besparingar med att byta elelement.
Däremot så kan man få jämnare inomhusklimat av att byta ut gamla bimetallstyrda elelement till nya med elektronisk styrning.
Har man jämnare temperatur så kan man hålla lite lägre utan att det kommer kännas kyligare.
Med en lägre inomhustemperatur så minskar energiförbrukningen å därmed lägre värmekostnader.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Jag har liknande från LVI. De fungerar bra. Håller med om svaret ovan ingen idé att byta

• Gilla
Crickster
  • Laddar…
Lönar sig mer att byta elbolag.
Kostar inget och lönar sig direkt.
Tibbers jämförelsepris är 33,10 öre/kWh
Stockholms elbolag tar 9,43.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.