Har en trädbelysning som ser ut så här, 230v. Brukar man kunna byta glödlampan eller är det hela armaturen…
. Trädbelysning i en trädgård omgiven av höstlöv, fokus på armaturen som diskuteras för byte av glödlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dålig bild. Tycker mig se några runda punkter, kan då vara lysdioderna=ej utbytbara, kräver ingrepp och lödning för att bytas.

Jag har en liknande, där är det glaslock på toppen som är på skruvat med en metallring. Under sitter en LED-lampa med GU10-sockel. Hade aldrig sett att det går att skruva av om det inte vore löst vid köp.

• Gilla
sepani
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har en liknande, där är det glaslock på toppen som är på skruvat med en metallring. Under sitter en LED-lampa med GU10-sockel. Hade aldrig sett att det går att skruva av om det inte vore löst vid köp.
Min ser ut så här men sitter som berget…om det är den räfflade ringen…
Räfflad ring på en svart yta med tecken på oxidation.
Skapa konto
En svart utomhusspotlight med räfflad ring monterad i marken omgiven av höstlöv.
Skapa konto

Jag skulle testa med en "burköppnare", men det det ut som aluminiumen har oxiderat (skall vi gissa att du bort hyfsat när kusten så att du har en del salt i luften?), så det kan vara kört...

pacman42 pacman42 skrev:
Jag skulle testa med en "burköppnare", men det det ut som aluminiumen har oxiderat (skall vi gissa att du bort hyfsat när kusten så att du har en del salt i luften?), så det kan vara kört...
Det är kustnära men jag tror höljet är av någon sorts hårdplast..? Det vita är från fåglar…Hur som helst är jag inne på öppnare, kanske stor rörtång med en trasa. Det ser åtminstone ut som det borde (?) gå att lossa….

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
S sepani skrev:
Det är kustnära men jag tror höljet är av någon sorts hårdplast..? Det vita är från fåglar…Hur som helst är jag inne på öppnare, kanske stor rörtång med en trasa. Det ser åtminstone ut som det borde (?) gå att lossa….
Det gick bra att lossa 👍 ny lampa på plats

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.