2 471 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Hur kan jag förbättra självdraget.
Huset är från 1962 och har självdrag. Uppvärmningen har jag ändrat från olja till luft/vatten värmepump. Källardörren är borttagen och jag har tagit bort en vägg så det är bra öppet ner till källaren vilket har gjort att jag är lite osäker på hur ventilationen fungerar. Det är fortfarande gamla fönster i huset men det är dåligt med friskluftsventiler på övervåningen. När jag eldar i kassetten på övervåningen får jag ofta baksug genom skorstenen nere i källaren och ibland även i badrummet på samma våning som jag eldar. Jag har inga fuktproblem i källaren. Vad bör jag göra för att förbättra och åtgärda probemen?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ska börja med att sätta in lite nya ventiler i sovrummen på våningsplan.
Jag håller på att göra ett nytt badrum i källaren och sätter nog in en fläkt där upp genom skorstenen som alltid går på iallafall mycket låga varv så är nog problemen lösta.
Tack för alla kloka svar!
Jag håller på att göra ett nytt badrum i källaren och sätter nog in en fläkt där upp genom skorstenen som alltid går på iallafall mycket låga varv så är nog problemen lösta.
Tack för alla kloka svar!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden