hej
jag har läst mig till här på forumet att nergrävda pooler är svåra att få varma av solen. Nu råkar vi ha en höjdskillnad på tomten som gör att man skulle kunna placera en ovanjordspool med ett altandäck kring överkanten. Tror ni att den ändå blir varm??
/fialotta
 
Är det en solig o varm sommar och man använder solfolie (bubbelplast) på vattenytan så kan du lätt få upp den i 25 grader, kanske mer. Folien släpper igenom solstrålarna som värmer men hindrar värmen från att gå tillbaka upp o försvinna. En ovanmarkare värms ju även av luften runt poolen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.