Är det en solig o varm sommar och man använder solfolie (bubbelplast) på vattenytan så kan du lätt få upp den i 25 grader, kanske mer. Folien släpper igenom solstrålarna som värmer men hindrar värmen från att gå tillbaka upp o försvinna. En ovanmarkare värms ju även av luften runt poolen.