Hej. Har bytt cirkpump till golvvärmen. Bor i ett suterränghus, bergvärme och vanliga radiatorer i entréplan, 2 slingor golvvärme i källare. I vintras gick pumpen sönder, då stängde jag blandningsventilen 3, och justerade lagom temp på returventilen 2, sänkte även värmekurvan på pannan så framtempen inte blev så hög. Eldade i kaminen på entréplan. Allt frid och fröjd, fungerade bra. Men nu har jag har äntligen kommit till skott att byta. Men, hur justerar man in det ? Skall 1 vara helt öppen och regleras bara med 2 ? Och hur skall 3:an justeras in ? Magnetventilerna är alltid öppna. Någon som vet ?
Mvh Rolf
 
  • Byggtejpade kopparrör och ventiler, numrerade 1, 2 och 3, på en nyinstallerad cirkulationspump för golvvärme i ett suterränghus med bergvärme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.