Vi har haft en vattenskada i vårt hus. Byggfirman har rivit ut den skadade delen av golvet och ersatt med spånskivor. Vi ska själva ordna med ytskikten. Men hur lägger man nytt golv när underlaget är i två nivåer?
Det som ligger ovanpå planken - masonit och plastmatta - ska bort.

• Golvyta med spånskivor och träreglar i olika nivåer, förberedelser för nytt golvläggningsprojekt efter vattenskada i huset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borde väl ha bytts til samma material över hela golvet kan man tycka. Täta glipor och flytspackel går väl annars

H Håbbe01 skrev:
Borde väl ha bytts til samma material över hela golvet kan man tycka.
Ja, det hade ju varit enklast för oss. Men jag tror inte försäkringsbolaget godtar det, tyvärr.

Stämmer det att det gamla golvet alltså är lite högre? Kan det gå att lägga en masonitskiva ovanpå spånskivan för att komma uoo i höjd? Om det sen ändå skiljer lite kanske det går att fixa med lumpapp. Vad tror du och ni andra om det?

F fredand44 skrev:
Stämmer det att det gamla golvet alltså är lite högre? Kan det gå att lägga en masonitskiva ovanpå spånskivan för att komma uoo i höjd? Om det sen ändå skiljer lite kanske det går att fixa med lumpapp. Vad tror du och ni andra om det?
Ja, så är det. Det gamla golvet är högre. Jag tänkte också så som du gör, att lägga masonit på spånet - men kan tycka att snickaren skulle ha gjort det... Men men, nu gjorde han inte det, så då får vi väl göra det själva. Om det nu är bästa sättet. Men vad är lumpapp? Edit: jag googlade, så nu vet jag vad lumppapp är. :)

• Gilla
fredand44
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.