15 891 läst ·
108 svar
16k läst
108 svar
Hur illa kunde detta ha slutat?
Oftast har man med det i riskbedömningarna i arbetsmiljöarbetet på byggerna..D Daniel 109 skrev:
Att besöka sjukvården brukar vara praxis ifall man får men eller skador av det så att det blir dokumenterat för framtida ersättningar, att man inte gör det när man är hemma och pular själv är ju en annan femma..
Jo, jag är medveten om att det rekommenderas från olika håll när man vill ha ryggen fri. Men vilka kommande hjärtfel är det ni syftar på? 1177 rekomenderar som sagt inte besök om man inte har symptom.
Har bara varit liftar på bottenplan men kan absolut varit så, kan ju varit att slingan varit på bottenplanet först och sedan kommit upp på den våningen där vi var och jobbade. Så de kan mycket väl stämma 👍Mikael_L skrev:
Här har ni en film med lite av det arbete som föregick den kunskap som vi har som har varit nyttiga för att välja gränser för jordfelsbrytare för personskydd.
Prof. Ing. Dr. phil. Gottfried Biegelmeier testar strömgenomgång på sig själv i en lång rad med experiment.
Drygt 3 minuter in i filmen ser ni ett litet clip när han kör en test
Prof. Ing. Dr. phil. Gottfried Biegelmeier testar strömgenomgång på sig själv i en lång rad med experiment.
Drygt 3 minuter in i filmen ser ni ett litet clip när han kör en test
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är vad Elsäkerhetsverket tycker. Och jag litar faktiskt mer på elsäk i det här fallet.
Om jag minns rätt så är de ännu mer ordentliga i Norge när det hänt en el olycka.
Däremot vet jag inte vad som kan hända med hjärtat.
Men med många olyckor är det smart att kolla upp ur försäkrings synpunkt. Dock man kanske inte vill alla olyckor besöka akuten. Utan hålla sig till vårdcentralen.
Men jag måste erkänna att jag har aldrig riktigt fått kläm på skillnaden mellan tillbud och olycka. Tur att det finns andra här som vet
Jag har inte fått kläm på när det är självmords försök eller inte. Att ta piller och misslyckas räknas inte som försök. Själv resonerar jag så att jag misslyckades alltså bara ett försök. Det är svårt det där.
Men det var en utsvävning i svårigheten att att välja rätt termer.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag kom å tänka på att jag lever inte som jag lär. Jag säger att man ska anmäla allting
Men jag krockade med jobb bilen tror ni jag gjorde någon anmälan? Nix. Min närmaste chefs första fråga var såg du vem det var? Inte hur gick det.... Men alla andra som fick reda på olyckan ställde rätt dråga
Nu var det bilen som fick åka till skroten och jag klarade mig utan problem.
Andra gången fastnade jag i en rulltrappa. Inte gjorde jag någon anmälan. Däremot tyckte chefens fru att jag var ynklig... Det får hon tycka. själv har jag fått lite problem med klaustrofobi inte så mycket. jag försökte redan tidigt göra saker där det är trångt!
Undra om jag kommer ihåg att göra en anmälan nästa gång? 😉
Men jag krockade med jobb bilen tror ni jag gjorde någon anmälan? Nix. Min närmaste chefs första fråga var såg du vem det var? Inte hur gick det.... Men alla andra som fick reda på olyckan ställde rätt dråga
Nu var det bilen som fick åka till skroten och jag klarade mig utan problem.
Andra gången fastnade jag i en rulltrappa. Inte gjorde jag någon anmälan. Däremot tyckte chefens fru att jag var ynklig... Det får hon tycka. själv har jag fått lite problem med klaustrofobi inte så mycket. jag försökte redan tidigt göra saker där det är trångt!
Undra om jag kommer ihåg att göra en anmälan nästa gång? 😉
Där ligger vi i närheten av varandra, men eftersom jag inte blivit undersökt så kanske jag lider av någon kroppslig skada. Tror du att det även skadar intellektet? Det skulle förklara mycket.Mikael_L skrev:
Det kan vara lite otydligt ibland vad som är risk, tillbud eller olycka men nedan kan vara ett sätt att tänka i rätt riktningBananskalare skrev:
[bild]
Det är vad Elsäkerhetsverket tycker. Och jag litar faktiskt mer på elsäk i det här fallet.
Om jag minns rätt så är de ännu mer ordentliga i Norge när det hänt en el olycka.
Däremot vet jag inte vad som kan hända med hjärtat.
Men med många olyckor är det smart att kolla upp ur försäkrings synpunkt. Dock man kanske inte vill alla olyckor besöka akuten. Utan hålla sig till vårdcentralen.
Men jag måste erkänna att jag har aldrig riktigt fått kläm på skillnaden mellan tillbud och olycka. Tur att det finns andra här som vet
Jag har inte fått kläm på när det är självmords försök eller inte. Att ta piller och misslyckas räknas inte som försök. Själv resonerar jag så att jag misslyckades alltså bara ett försök. Det är svårt det där.
Men det var en utsvävning i svårigheten att att välja rätt termer.
Riskobservation:
Du ser en färgburk placerad på kanten ovan dig och noterar att det är en risk då den är placerad så att den skulle kunna falla ner= risk för att något kan hända
Tillbud:
Färgburken tippar över kanten och faller ner men träffar ingen= oj! (Om el eller något stort och tungt är inblandat som skulle kunna orsaka dödsfall innebär det allvarligt tillbud som alltid skall anmälas)
Olycka:
Färgburken tippar över kanten och faller ner och träffar dig= aj! Spelar ingen roll om du får ett litet blåmärke på tån eller om du behöver uppsöka vård för allvarlig huvudskada, träffas du eller slår i har det hänt och är alltid olycka oavsett omfattning av skadan