15 891 läst ·
108 svar
16k läst
108 svar
Hur illa kunde detta ha slutat?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Det resulterade ju inte i någon skada.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Alla olyckor eller tillbad ska anmälas oavsett om mam. gjort ett korkat misstag
Krävde? Jag håller inte med om att en kontroll är ”krävde vård”
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Hur illa det kunde sluta?M M.skog skrev:Hej.
Jag har en liten undran. Var på en byggarbetsplats och jobbade (är ingen elektriker så kan absolut ingenting om el)
Där låg en ledslinga på 230v uppe på en kabelstege, var tvungen att jobba ovanför men ändå innanför kabelstegen för att kunna nå dit jag skulle. De visar jag att jag måste fått ström från kanelstegen. Kände hur det "blixtrade" till i bröstet på mig men tänkte sen, jag har ju inte rört några kablar eller något. Där var trångt på platsen och jag stod på stege. Tänkte sen, jaja... De var väl bara till att fortsätta jobba. Jag fortsatte och skulle lite senare knuffa undan lite saker bakom mig o ser mig inte riktigt för, puttar undan den här ledslingan och får mig en stöt till. Då förstod jag direkt att de är något som inte stämde och strax där efter slocknar belysningen i ledslingan. Min kollega kollar med en elektriker som fanns på bygget. De visar sig att någon klippt av denna slingan så första gången måste jag fått ström via kabelstegen där den låg. Sen genom handen när jag knuffade undan sakerna för att komma till. Hur pass illa hade detta kunnat sluta?
Du vet väl hur farlig elen är?
Utan JFB hade du lätt avlidit med lite mer otur.
Bra att allt gick bra och att det blev dokumenterat av vården 👍
De akuta problemen är ju tydliga men de som kan komma under tid är lite mer osynliga och då är det bra att det är dokumenterat att det hänt 👍
De akuta problemen är ju tydliga men de som kan komma under tid är lite mer osynliga och då är det bra att det är dokumenterat att det hänt 👍
Dahlberg68 skrev:
Bra att allt gick bra och att det blev dokumenterat av vården 👍
De akuta problemen är ju tydliga men de som kan komma under tid är lite mer osynliga och då är det bra att det är dokumenterat att det hänt
Jo, absolut. Ja, jag funderade oxå om man kan få något i efterhand men som du säger så var de tur att det slutade bra. Har iallafall konstaterat att det är bäst att skriva ett testamente, livet kan vända på någon sekund.Dahlberg68 skrev: