Vill skippa dessa komponenter och bara ha en kontakt som klarar strömmen, typ en huvudströmbrytare.
Tips om var jag hittar en sådan?

AXS AXS skrev:
[länk]
Har redan provat huvudbrytare, men risken är att någon lämnar den i inkopplat läge och startmotorn förstörs.
Finns en - engine start- den klarar 50 A. Tveksamt om den klarar strömmen?
Men tack för svaret i alla fall.

AXS
B BGA skrev:
Har redan provat huvudbrytare, men risken är att någon lämnar den i inkopplat läge och startmotorn förstörs.
Finns en - engine start- den klarar 50 A. Tveksamt om den klarar strömmen?
Men tack för svaret i alla fall.
Tänkte att den här var återfjädrande och borde klara strömmen.
https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/strombrytare/startknapp-12-v-50-a-2000022306

Är den inte det så är det ju såklart olämpligt.

H Håbbe01 skrev:
Sätt dit ett startrelä som klarar mycket mer ström
Det finns ju redan färdigt på klipparen.

Jag har svårt att förstå varför TS inte fixar det egentliga felet ( vilket inte beskrivits ordentligt).

Något som alltid funkar är ju att kortsluta direkt över polerna på startsoleoniden med typ skruvmejsel eller fast nyckel eller en skruv eller spik eller grövre kabel... .

C
Om det är något relä som är svårt att klara sig utan är det startsolenoiden. Byt ut dem istället till delar av god kvalitet.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det finns ju redan färdigt på klipparen.

Jag har svårt att förstå varför TS inte fixar det egentliga felet ( vilket inte beskrivits ordentligt).

Något som alltid funkar är ju att kortsluta direkt över polerna på startsoleoniden med typ skruvmejsel eller fast nyckel eller en skruv eller spik eller grövre kabel... .
Tänkte att den är för klen och slits ut fort eftersom rubriken antyder detta. Förslaget är bra mycket kraftfullare. Nån knapp klarar inte det hela själv. Startmotor drar ca 70A när den är igång och med ännu högre startström och relät kapacitet ligger ganska nära detta i spec

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.