2 866 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Hur har ni löst avlopp och vatten?
Vi har sånt flax att kommunen dragit fram V/A till tomtgräns.
Tvångsanslutning/avgift för avloppet ca 40'.
Om/när vi vill ansluta oss till vatten kostar det ca 30' till.
Skönt att ha detta klart för sig om vi vill bygga ut framöver.
I området gäller att man inte får bygglov utan att ansluta sig till V/A.
/H
Tvångsanslutning/avgift för avloppet ca 40'.
Om/när vi vill ansluta oss till vatten kostar det ca 30' till.
Skönt att ha detta klart för sig om vi vill bygga ut framöver.
I området gäller att man inte får bygglov utan att ansluta sig till V/A.
/H
Vatten kommer vi att lösa genom att borra egen brunn. Ifall man vill lära sig mer om brunnsborrning kan jag rekommendera sidorna www.avantisystem.se och www.geotech.se. Avanti och Geotech är två olika branschorganisationer för brunnsborrare.
När det gäller avlopp kommer vi att ha enskilt avlopp eftersom vår tomt ligger i Stockholms skärgård. En bra sida som jag har hittat på detta område är www.avloppsguiden.se, men om det är någon som har några andra tips tas dessa tacksamt emot.
När det gäller avlopp kommer vi att ha enskilt avlopp eftersom vår tomt ligger i Stockholms skärgård. En bra sida som jag har hittat på detta område är www.avloppsguiden.se, men om det är någon som har några andra tips tas dessa tacksamt emot.
Produkter som diskuteras: "stenkistor"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Ingo:
I min kommun använder man LPS2000 230v 750w.
Titta på www.kommunalteknik.se
Hoppas att det kan vara till någon hjälp.
/H
I min kommun använder man LPS2000 230v 750w.
Titta på www.kommunalteknik.se
Hoppas att det kan vara till någon hjälp.
/H
Kommunalt V/A framdraget till tomtgräns i tomtköpet.. Inkoppling till huset 15'
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden