4 528 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Hur har ni efterbehandlat er bänkskiva?
Jag har ett sommarprojekt som håller på att bli ett höstprojekt med att mura en grill i putsad lekasten och platsgjuten bänkskiva på toppen.
Är en sån som googlar ihjäl mig innan jag börjar (kanske därför det tagit sån tid med allt) och kom fram till att en behandling med vattenglas skulle vara det bästa.
Nu har jag tröttnat. Har tappat räkningen på hur många strykningar jag gjort och det blir inte bra. Började med 1:5, sedan 1:3 och sist 1:1. senaste gångerna har jag kört på rent vattenglas. Det är fortfarande dammigt efter betongen och ytan suger än.
Har bestämt mig för att slipa ner, bryta ihop och börja om.
Hur har ni gjort? Blev ni nöjda med ert sätt?
// Daniel
Är en sån som googlar ihjäl mig innan jag börjar (kanske därför det tagit sån tid med allt) och kom fram till att en behandling med vattenglas skulle vara det bästa.
Nu har jag tröttnat. Har tappat räkningen på hur många strykningar jag gjort och det blir inte bra. Började med 1:5, sedan 1:3 och sist 1:1. senaste gångerna har jag kört på rent vattenglas. Det är fortfarande dammigt efter betongen och ytan suger än.
Har bestämt mig för att slipa ner, bryta ihop och börja om.
Hur har ni gjort? Blev ni nöjda med ert sätt?
// Daniel
Jag körde med denna
https://www.bauhaus.se/ronseal-hardvaxolja-1.html
Bänken har stått ute i några månader i ur och skur och den ser fortfarande fin ut. Upplever inte att skivan suger något.
https://www.bauhaus.se/ronseal-hardvaxolja-1.html
Bänken har stått ute i några månader i ur och skur och den ser fortfarande fin ut. Upplever inte att skivan suger något.
Klicka här för att svara