Denna plåt är ju smidig och så vid installationer av PEX rör.. Men när det sen ska skruvas fast tex täckbricka el blandare med vvs-skruv och man har denna bakom plyfan.. Borrar ni då först eller hur gör man?
Enligt Säker Vatten ska det ju endast borras genom kakel och tätskikt, sedan ska skruven ta resten?!
Lycka till med det!
Enligt Säker Vatten ska det ju endast borras genom kakel och tätskikt, sedan ska skruven ta resten?!
Lycka till med det!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "vvs-skruv"
VVS-skruv
En VVS-skruv är en skruv som används inom VVS (värme, ventilation och sanitet) för att fästa rör och andra VVS-komponenter. Dessa skruvar är vanligtvis tillverkade av rostfritt stål eller annat korrosionsbeständigt material för att tåla
Läs mer
Faktiskt inte tänkt på det. Men om skruven träffar plåten kommer den gå igenom utan problem då den nypt i plyfan. Har aldrig haft några problem när jag monterat blandarfästen. Och jag antar att de prickat plåten.
Är det din bild?
Misstänker att vissa kinkiga plattsättare kommer poängtera att du ska försänka plåten i reglarna.
Är det din bild?
Misstänker att vissa kinkiga plattsättare kommer poängtera att du ska försänka plåten i reglarna.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 319 inlägg
Tänk också på att det är nya mått för CC avstånd mellan rören som gäller från 1/1 -21.
..eller så kanske skruven till blandarfästet hamnar i något av de övriga hålen.. Om inte, skulle jag aldrig chansa att dra i en skruv utan att borra med ett 2-3mm innan. Om skruven tappar fäste i plyfan så är det ju godnatt.J J-O skrev:Faktiskt inte tänkt på det. Men om skruven träffar plåten kommer den gå igenom utan problem då den nypt i plyfan. Har aldrig haft några problem när jag monterat blandarfästen. Och jag antar att de prickat plåten.
Är det din bild?
Skruvskallarna är åtminstone försänkta i plåten
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden