Jag trodde jag köpte en vanlig enkel pappersremsa för att skarvspackla mellan gipsskivor.

Men pappersremsan är ungefär dubbelt så bred (typ 20 cm) som man vill ha den, men vikt på mitten så att bredden matchar gipsskarvarna ganska bra. Dessutom finns en klisterkant i ena sidan.

Hur gör man med en sån? Den kanske inte ens är till för detta? Om jag som vanligt spacklar på skarven och sen trycker dit remsan så har ju åtminstone inte tejpen nån funktion... Och ska man lägga extra spackel mellan, i själva vecket så att säga?

Snälla hjälp en okunnig...

Är det verkligen rätt?
Låter mer som skyddspapper för när man ska måla som du har fått tag på tycker jag.

I denna tråden framkom det att det finns självhäftande pappersremsa, så det kan vara rätt trots allt.

(Antar att du menar 20 mm, och inte 20 cm :rolleyes:)

Byggmax sålde den som vanlig skarvremsa för gips, men visst har de gjort fel förr...

Förtydligande: pappersremsan är utvikt totalt sett 20 cm bred och en vanlig gipsskarv ungefär 10 cm. Ihopvikt funkar ju bredden även om den är i bredaste laget, men det är ju inte det som frågan handlar om.

Skulle inte tro att en pappersremsa som är total 20 cm är tänkt för gipsskarvar. Det är alldeles för brett. Papperet ska dessutom vara lite tjockt, nästan som gammaldags läskpapper. Är det det?

Är det detta du har köpt?
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-30704.aspx

Redigerat:
Shit, det är nog just en sån ja, men den såldes inte som det i butiken... Blir väl till att åka tillbaka och klaga nån dag. Men de är dock ganska lik vanliga remsor tycker jag så det funkar säkert ändå... om man klipper isär dem och tar bort tejpkanten....

Suck...

Nä, funkar INTE som skarvremsa, lämna tillbaks.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.