PumpTompa skrev:
Takvinkeln är 7 grader, minsta takvinkel för luftad nock är 14 grader...
Du får nog ge upp tanken på att använda ett prefabricerat "fuskfals"-tak (vill inte låta elak eller raljerande men det är det många plåtisar kallar de här taken för...) på ett tak med så lite lutning. En riktig bandtäckning utförd av fackman är det enda rätta om du ska ha ett plåttak alternativt papp eller duk...

Lite me att läsa om Clix och liknande tak...
http://www.byggahus.se/forum/tak-vind/195010-falsat-pro.html
http://www.byggahus.se/forum/tak-vind/173501-clix-plannja-ruukki-falsat-se-eller-naogn-annan.html

• Gilla
ivarssonivar
  • Laddar…
Il Duce skrev:
Du får nog ge upp tanken på att använda ett prefabricerat "fuskfals"-tak (vill inte låta elak eller raljerande men det är det många plåtisar kallar de här taken för...) på ett tak med så lite lutning. En riktig bandtäckning utförd av fackman är det enda rätta om du ska ha ett plåttak alternativt papp eller duk...

Lite me att läsa om Clix och liknande tak...
[länk]
[länk]
Får bara hålla med dom kommer nog aldrig att få det riktigt tätt Clix-plåttak är nästan som ett enkelfalsad tak men sämre delvis på grund utav luftad nocken. Men ett riktigt enkelfalsad tak som är bättre säger ama att man får lägga från 18 grader så att lägga ett sånt här "fuskfals" på ett tak som lutar 7 grader är väldigt fel.

Redigerat:
Racernalle skrev:
Kan bekräfta att Yury lysenko är VD på Clix steel AB och tyvär en helt vidrig sådan!
Vi har fått vår leverans framskjuten ca 4 veckor......ett par dagar i taget. Vid kontakt med produktionsannsvarig fick vi löfte om att "nu är vi igång och trycker". I själva verket hade inte SSAB levererat plåten pga något ekonomiskt bryderi vilket betyder att han ljög rakt av. Han gjorde samma sak ett tag senare när han hävdade att leverans var bokad vilket inte stämde när jag kontrollerade med fraktbolaget. Mitt i alltihop kommer Yury in i det hela med krav på att ordern ska betalas i förväg vilket inte stått i offerten tidigare. Jag hänvisade till avtalsrätten och påpekade att han inte kan ändra ett ingånget avtal (offert+acceptans=avtal). Döm om min förvåning när han tokvägrar att acceptera detta utan hävdar att fakturan är avtalet! Han är på det hela väldigt offensiv och svarar iskallt på mitt löfte om juridiska åtgärder från min sida att: "du kan göra vad du vill, det spelar ingen roll".

I nuläget väntar vi på en fortsättning, ngt tak har vi inte fått men väntar på offert från bla planja och en lokal plåtslagare som back-up.
Min bedömning av detta företag i nuvarande ägarform är att det är mycket oseriöst och förmodligen försöker blåsa kunder om möjlighet ges..........

Hur har det gått med taket?
Jag beställde tak från Clix precis innan jag såg detta inlägg. Jag har blev väldigt orolig över detta, men jag har fått mitt tak nu och har haft jättebra kontakt med Rolf på Clix.

nikasp
Hahaha, vilket galet inlägg av yurylysenko. Det låter som rena maffiafasonerna. Kanske läge att prata med någon som kan förklara inlägget och översätta innan man börjar med rena hot :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.