6 592 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
Hur hantera detta konstiga undergolv i lägenhet?
Skulle gissa att olika tillverkare kallar dem de som de tycker passar deras produkt bäst.
När den skall användas som stegljud är det viktigt att den har lite tjocklek o grov inte alltför fin så att säga. Nu skall väl du limma dina stavar mot spån eller plyfa så du behöver ju inte den för stegljudet, då det kvittar vilket för dig denna gång. (Om jag vore i din sits har jag valt plast då den stoppar dammet från sanden som kan krypa fram) sen blir det en avvägning om de behövs lumppapp ovan plast
//Kramla
När den skall användas som stegljud är det viktigt att den har lite tjocklek o grov inte alltför fin så att säga. Nu skall väl du limma dina stavar mot spån eller plyfa så du behöver ju inte den för stegljudet, då det kvittar vilket för dig denna gång. (Om jag vore i din sits har jag valt plast då den stoppar dammet från sanden som kan krypa fram) sen blir det en avvägning om de behövs lumppapp ovan plast
//Kramla
Efter en snabb sökning verkar det vara två olika produkter. Grålumppapp finns som produkt att sätta på väggen.F Fredrik- skrev:
https://www.gysinge.com/article/1099/grålumppapp
Vad gäller lumppapp för golvet finns dom tillsammans med plastalternativet i affären, så väl i affären tar man inte fel!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden