1 114 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hur skall man hantera detta?
Om man köper ett hus.
Huset har ordentlig väg på egen tomt med infart etc.
Tre månader efter man köpt huset hör kommunen av sig och meddelar att man inte kan använda den vägen då det visat sig att 20 år gammal detaljplan förbjuder in och ut-fart till kommunens huvudled.
Kan man se det som dolt fel?
Huset har ordentlig väg på egen tomt med infart etc.
Tre månader efter man köpt huset hör kommunen av sig och meddelar att man inte kan använda den vägen då det visat sig att 20 år gammal detaljplan förbjuder in och ut-fart till kommunens huvudled.
Kan man se det som dolt fel?
Glöm dolt fel. Du skulle kollat gällande detaljplan för den fastighet du tänkt köpa innan köpet. Rent generellt är 20 år inte gammalt då det kommer till detaljplaner. Ett samtal till kommunen och du hade fått den skickad på mailen.B bompa skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Hur ska man komma in på tomten annars?
Bild?Karta?
Bild?Karta?
Var är det tänkt att du ska komma in och ut till din fastighet? Du har ju rätt att ha en tillfart någonstans, annars hade fastigheten aldrig kunnat bli bildad/avstyckad etc.B bompa skrev:
Finns det en annan väg som angränsar din fastighet? Eller finns det servitut som ger dig rätt att ta väg över grannes fastighet?
Klicka här för att svara