Hej!
Renoverar ett rum där tapeten hade börjat lossna i hörnet.
Däremot verkar mer än bara tapet kommit med och verkar vara någon typ av skadad (fuktskadad?) gipsvägg.
Är osäker vad som är bästa lösningen här?
Slutmålet var att lägga ett lager grundfärg sedan två lager färg.

Även identifiering av vad detta kan vara uppskattas!

• Skadad vägg med avskalad tapet och möjliga fuktskador synliga ovanför träparkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktskadad gipsvägg i hörn, tapet borta på flera ställen, intill fönster, trägolv och eluttag. Skador kan vara från fukt eller mögel.
    Skapa konto
  • Rivet tapetark med mögelfläckar och hål, ligger på ett trägolv.
    Skapa konto
Hur ser det ut på utsidan? Trasigt stuprör? Trasiga takpannor? Hur ser det ut på vinden?

P Peter_Ker skrev:
Hur ser det ut på utsidan? Trasigt stuprör? Trasiga takpannor? Hur ser det ut på vinden?
Inget nuvarande jag kan se som är trasigt, rummet ovan har inga problem.

• Vitt träfasad och fönster vid en utomhustrappa med mossa belagda steg, spegelbild av träd och lampor i fönstret.
    Skapa konto
  • Fasad med fönster, dörr och balkong med räcke; ingen synlig skada enligt inlägg.
    Skapa konto
  • Utvändiga trappsteg med mossa intill en vit vägg och ett fönster som speglar träd.
    Skapa konto
Trappan bidrar nog en hel del med fukt.

• Gilla
Gumiibear
  • Laddar…
Vad är det för typ av vägg? Jag skulle misstänka trappan att den leder in vatten.

• Gilla
Gumiibear
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Vad är det för typ av vägg? Jag skulle misstänka trappan att den leder in vatten
Utsidan är betong, insidan är gipsskiva, såvitt jag förstår iallafall. Förutom att bli av med trappan, några ideer på lösning?

Om det nu kommer in fukt från utsidan och du inte vill göra något på just utsidan får du kanske hantera insidan som en källarvägg och ta bort allt organiskt material och måla med diffusionsöppen färg.

• Gilla
Gumiibear
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.