887 läst ·
3 svar
887 läst
3 svar
Hur hålla borta vatten under gjutning i "hål"
Hej ska bygga ett nersänkt växthus grävning är klar och ska gjuta en platta och ha ålders beständig plast under plattan för att hålla vattnet från marken ute, som en omvänd pool typ. Men till mitt problem hur hur håller jag vattnet borta under tiden jag gjuter och platan stelnar. Har en dränkbar pump som jag tömmer hållet med men inom 12-24 timmar är där någon som vatten igen. Hur löser man liknande problem under gjutning nä
Dränering?S svante33 skrev:Hej ska bygga ett nersänkt växthus grävning är klar och ska gjuta en platta och ha ålders beständig plast under plattan för att hålla vattnet från marken ute, som en omvänd pool typ. Men till mitt problem hur hur håller jag vattnet borta under tiden jag gjuter och platan stelnar. Har en dränkbar pump som jag tömmer hållet med men inom 12-24 timmar är där någon som vatten igen. Hur löser man liknande problem under gjutning nä
Antar att du ska fylla singel i botten på gropen? Då lägger du ner rör utanför plattan och leder bort. Antingen till pumpbrunn eller direkt till stenkista eller dike om det är möjligt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden