Håller på att piffa upp ett rum, detta rummet är säkert 100 år gammalt då det byggdes på 1920 talet.
Har litet dilemma här, kass ekonomi och inte lust att regla upp hela väggen. Det är en bit på 60 cm cirka som är en gammal vedugn (på andra sidan)
Här satt det en garderob innan.
Hur fäster jag denna gipsskiva här? Finns det skruv anpassat för detta?
På gipsakivan ska renoveringstapet sitta sen.
Gul är reglar, röd är betong/murbruk
Har litet dilemma här, kass ekonomi och inte lust att regla upp hela väggen. Det är en bit på 60 cm cirka som är en gammal vedugn (på andra sidan)
Här satt det en garderob innan.
Hur fäster jag denna gipsskiva här? Finns det skruv anpassat för detta?
På gipsakivan ska renoveringstapet sitta sen.
Gul är reglar, röd är betong/murbruk
Limma med PL400/600 funkar hur bra som helst.
Om jag hade kass ekonomi skulle jag nog inte köra på renoveringstapet, den är väl ganska dyr? Blir bättre och är inte skitsvårt att spackla.
Första gången jag slängde upp ny gips gjorde jag samma sak och satte renoveringstapet, tänkte att det blir bättre än att spackla. Oj vad fel jag hade.
Första gången jag slängde upp ny gips gjorde jag samma sak och satte renoveringstapet, tänkte att det blir bättre än att spackla. Oj vad fel jag hade.
En säck gipsputs funkar perfekt, det sitter hur bra som helst. Resterande del av säcken kan du använda som spackel i skarvarna, det gjorde iallafall jag ned bra resultat.
Jag limmade pappersremsa med vävlim i varje skarv på gipsskivorna, därefter gipsputs på.
Jag limmade pappersremsa med vävlim i varje skarv på gipsskivorna, därefter gipsputs på.
Blev det inte fruktansvärt jobbigt att slipa? Gipsputs är mycket hårdare än spackel.Denniis skrev:
Klicka här för att svara