Jag hade smort in huvudet med fett, lagt en trasa över och knuffat tillbaka Piff med en puff.

Det var ju i princip det dom gjorde och det gick bra men patienten dog.....

Ok, läste inte hela. En sådan där liten rackare kan dö av stressen med människor omkring sig så det är inte helt lätt!

The Tor skrev:
Ring in den här killen.

[video=youtube;D0n8N98mpes][länk]
Ok, jag törs inte trycka på gilla-knappen av politiska skäl, men det var rolig iaf.....

MathiasS skrev:
Ok, jag törs inte trycka på gilla-knappen av politiska skäl, men det var rolig iaf.....
Vad kan hända? Ska ekorrarna kalla hem sin ambassadör eller kommer dom att invadera din nya pool eller ännu värre kommer minkprotestörelsen att gå till attack?
:)

I de lugnaste vatten.....

Tror tex att det figurerar en del suspekta sammanslutningar i trädgårdsforumets mörka hörna, ungefär där man placerar komposten och bara går när man verkligen måste. Dom lirarna är nog inte att leka med.

Jag hade tagit av mig en strumpa och lagt precis vid ekorrens huvud.
Tar den sig inte därifrån då, ja då är det kört.

Ta den, och locket, till en veterinär. Veterinären kan ge den ett sedativ, som gör den avslappnad och lugn, sedan kan man lirka ut den. När den är avslappnad så är det mycket lättare att få loss den än när musklerna är spända (och den har ju lyckats klämma sig genom en gång...).

Det minimerar också stressen för djuret.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.