Hej!

Hur hade ni gjort med fog runt kaklet som syns på bild? Ska man satsa på att sätta dit en fog som är så snarlik den fogen som finns i mönstret eller helt bryta av? Hur "brukar" man göra? Själv tänker jag det kan se väldigt fel ut om man ens ser någon skillnad, dvs det ska vara så snarlikt i både tjocklek och färg.

• Vägg med vitt rektangulärt kakel med tunna horisontella linjer som efterliknar fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anonymiserad 658582
  • Laddar…
Normalt är att man fogar så lika bef som möjligt, men man fogar alla fogar, även dom som sas "är färdiga" i plattan.
Dom "färdiga" fogarna brukar vara ganska djupa, så man får dit ny fog.

Tack Jörgen! Detta har jag inte tänkt på överhuvudtaget . Låter vettigt!

• Gilla
Hempe_resa
  • Laddar…
Viktigt att tänka på när man sätter plattorna, är att det blir samma bredd på fog mellan plattorna som bredden på "färdig" fog
Man vill att den färdiga väggen ser ut som en mosaikvägg

• Gilla
MarcusSE1987
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Viktigt att tänka på när man sätter plattorna, är att det blir samma bredd på fog mellan plattorna som bredden på "färdig" fog
Man vill att den färdiga väggen ser ut som en mosaikvägg
Okej. Kanske lämpligt jag mäter fogen som sitter runt rutorna i butik och köper kakelsnöre efter vad dom är!? Om det är så du menar :)

• Gilla
Jörgen Ö
  • Laddar…
M MarcusSE1987 skrev:
Okej. Kanske lämpligt jag mäter fogen som sitter runt rutorna i butik och köper kakelsnöre efter vad dom är!? Om det är så du menar :)
Typ så (y)
Du ska helt enkelt inte kunna urskilja plattorna var för sig på färdig vägg.

• Gilla
MarcusSE1987
  • Laddar…
Kollade på plattorna igen (som redan är inköpta). Den befintliga fogen runt rutorna är för högt upp. Man kan m.a.o inte foga över dom. Dom är även glaserad som hela plattan är. Vad göra?

Då är ju tanken att man bara ska foga i ytterkant, det brukar dock se ganska illa ut. Hade bytt till annan platta.

Okej...nej tanken är inte det. Har sett bilder från leverantören och där är inte bara runt om. Tyvärr så svarar dom inte på mitt mail (Italien).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.