Här är ett foto på mitt kök just nu:

http://i43.tinypic.com/2eulxqa.jpg

Det är ett kök från Puustelli.
Hur fasen bör jag bära mig åt för att installera diskmaskin här?
En bänkmaskin stående på diskbänken är ju inte speciellt snyggt.
I skåpet längst till höger där jag i dagsläget har sopkorg mm är det lite för tight att få plats pga rör.

Några smarta ideer för att få detta så snyggt som möjligt?
Det mest optimala vore om man fick in den i skåpet längst till höger. Kan återkomma med mått om det behövs. Finns det annars smart sätt att stuva om köket på?
Annars, fick det något företag som kan orda fackmannamässig installation av diskmaskin samt även ordna med rördragning och justering av skåpen i samma veva? (i Stockholm)
Tack!

Nimajneb skrev:
Om dessa typer av kombinerade spis o disk är bra eller inte låter jag vara osagt.
[länk]
– Tillverkas av Candy,
– kostar runt 13 tusen,
– levereras utan sladd (ansluts antingen till 1-fas eller 3-fas) och
– diskmaskin och ugn verkar inte kunna användas samtidigt.

http://www.candy-domestic.co.uk/products/details.aspx?pid=360

Paul-Staffanstorp
Bor man så man har ett såååå litet kök så tyder inte mycket på att man har ett jättebehov av diskmaskin så frågan är om det ens är lönt att lägga energi på att försöka lösa problemet ;)
Det är ju inte enkelt om man säger som så... ;)

Har ett ännu mindre kök, löste det med en candy trio som är länkad ovan då behövde jag inte göra avkall på någonting. Extremt smart lösning för små kök.

En sån skulle jag kunna tänka mig oavsett utrymme eller nytta, bara för att den var så smart.

Vad har du till höger, där man ser en vit bänkskiva och nån sorts sladdhärva? Skulle det vara en möjlighet?

Vore oerhört smidigt med en diskmaskin, diskningen tillhör ju inte direkt favoritsysselsättningen!

Den kombinerade ugn/diskmaskinen från Candy verkar ju onekligen mycket smart. Men är inte Candy ett lite budget-aktigt märke? Någon som känner till mer kvalitetsvarianter av denna smarta kombo?

Anna_H: till höger i bilden är fönsterbräda och ett fönster.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.