Håller med Mr Larsson ända fram till sista raden. Sluta hacka på billiga grejer från hornbach!!

Jag skrev bara att de var billiga inte att de va dåliga grejer:) Och det är väl positivt eller?

Ja när jag har handlat vvs på hornbach så har det t.ex. stått vatette på grejerna. På vvsbutiken sa dom att man skulle va försiktig med billiga byggmarknader, själva säljer vi riktiga grejer som vatette, hette det....
I en annan vvs-butik fick jag veta att dom inte vill konkurrera med hornbach på pris, fördelen är att dom kan och man får hjälp. Men faktum är, tyvärr, att i de tre vvs-butiker jag har varit, har hjälpen varit sämre än på hornbach. Även om man ber om en offert på grejer för 50-100' bryr dom sig inte någe vidare. Jag får intrycket att om man inte köper en komplett lösning inkl. hantverkshjälp så får man inte mycket till hjälp, å i det senare fallet behöver man ju inte hjälpen på samma vis. Hornbach finns till för gör-det-självare, det gör uppenbarligen inte vvs-butikerna Jag hade tänkt handla det mesta hos en vvs-butik, av flera anledningar, dels utbudet, utställningen så man kan se grejerna och inte minst kompetens och kundservice, men de två senare är bättre på hornbach, det är min erfarenhet av många besök hos tre olika vvs-butiker och hornbach. En av de tre vvs-butikerna har inte ens skickat den utlovade offerten, en av de största i göteborgsregionen.

Generellt så verkar hornbach sälja bra grejer, ofta samma grejer som vvsgrossist, men vissa grejer i deras sortiment kanske inte är av högsta kvalite det är det tex i en vvsgrossist. Då gäller det att veta vilka grejer som man ska köpa på hornbach. Men det viktigaste är ju att det installeras rätt, så länge det är korrekt gjort så står ju tillverkarna för konsekvenserna om det händer något, även om det säkerligen kommer bli en jobbig process att bevisa när man är privatperson. Men personligen så skulle jag akta mig för att koppla in köksblandare och allt vvs som rör en lägenhet för det kan bli sånna konsekvenser om det händer något, som vvs-installatören och deras försäkringsbolag hade stått för annars. Det viktiga är väl att man kan sova gott om natten.

Mycket Hornbach plötsligt, håll Er till TS första fråga/ämne i den här tråden och diskutera Hornbach i rätt forumdel.

Nu är ju tråden några dar gammal så det kanske inte är nåt problem men för att det inte ska bli det heller så ger jag lite råd här ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.