Hej! Håller på med en välbehövlig renovering av vår fasad.
Huset är ett trähus från 1921, från början rappad med hönsnät och puts.
Takfoten har de gjort någon slags hålkärlslist på.
Vid senare renovering av fasaden har man spikat upp masonit 18mm och ribb utanpå. Då har man valt att beklä takfoten med skivor snedställt 45 grader. Se bilder.
Hur löser man det här snyggt?? Panelen blir liggande 145 dubbelfas på huset.
Huset är ett trähus från 1921, från början rappad med hönsnät och puts.
Takfoten har de gjort någon slags hålkärlslist på.
Vid senare renovering av fasaden har man spikat upp masonit 18mm och ribb utanpå. Då har man valt att beklä takfoten med skivor snedställt 45 grader. Se bilder.
Hur löser man det här snyggt?? Panelen blir liggande 145 dubbelfas på huset.
Klicka här för att svara



