770 läst ·
2 svar
770 läst
2 svar
Hur göra med golvet om tvättnedkasst ?
Hej igen...
Håller på med rördragning i det som ska bli badrum/WC. Har tänkt mig ett tvättnedkast från samma badrum/WC rakt ner i tvättstugan våningen under.
Men ?
Hur gör man med tätskikt och sånt vid själva tvättnedlkastet ?
Jag kan bygga ut själva väggen och ha en lucka eller något ca 90cm upp från golv. typ en fast bänk/skåpsdel. Det hamnar en liten bir fån et hörn isåfall.
Men för att ha lite flexibilitet hade det varit bättre med bara ett hål i golvet med kanter runt om, typ en ram och att tätskikt går upp på den ramen liksom, kanske 20cm hög ? Om det skulle skvätta in där kommer det ju inte in vatten i bjälklaget, det hamnar ju i tvättkorgen under : )
Gör man så kan man sen ha ett löst skåp där (utan botten) tänkte jag...
Men det kanske inte är OK ?
Håller på med rördragning i det som ska bli badrum/WC. Har tänkt mig ett tvättnedkast från samma badrum/WC rakt ner i tvättstugan våningen under.
Men ?
Hur gör man med tätskikt och sånt vid själva tvättnedlkastet ?
Jag kan bygga ut själva väggen och ha en lucka eller något ca 90cm upp från golv. typ en fast bänk/skåpsdel. Det hamnar en liten bir fån et hörn isåfall.
Men för att ha lite flexibilitet hade det varit bättre med bara ett hål i golvet med kanter runt om, typ en ram och att tätskikt går upp på den ramen liksom, kanske 20cm hög ? Om det skulle skvätta in där kommer det ju inte in vatten i bjälklaget, det hamnar ju i tvättkorgen under : )
Gör man så kan man sen ha ett löst skåp där (utan botten) tänkte jag...
Men det kanske inte är OK ?
Tanken är väl att man ska minimera antalet håltagningar i golvet i ett våtrum. Personligen hade jag försökt få till det så att luckan för tvättnedkastet hamnar på väggen, typ som ett gammalt sopnedkast.
Klicka här för att svara