Ja jag gör om mitt garage till gillestuga, och har en gammal gjutjärnsbrunn i garaget nu. Huset är från -60 talet och det finns nog ingen direkt vettig standard på fall till brunnen utan den finns där, inte i mitten av garaget men närmare portarna.
Jag har lagt klinkers i hela garaget men har projektet runt brunnen kvar. Låta denna vara kvar och sätta dit en brunnsil med ram, eller ska jag fylla igen den? (svamp i botten och sen cement, för att vid behov kunna knacka upp klinkers just där och få fram brunnen om man vill i framtida ändamål.)
Jag har i dagsläget en brunn utanför portarna, denna har någongång dessvärre fått stopp i sig och då rinner det över tröskeln och ner i garaget...detta beror på all den mängd sand som följer från garagenedfarten och sätter sig, men detta har jag alltid lyckats åtgärda så den funkar igen, kommer försöka göra detta bättre utvändigt frampå.. Det är bara det att brunnen i garaget lider av ett mer konstant stopp...vatten rinner undan men väldigt långsamt och jag har funderat på att spola den ren med spolbil men inte blivit av riktigt.. Så vid inrinning som inträffar väldigt sällan så sväljer ju ändå inte denna brunnen nu och det är inte rätt fall på den..
Ska jag ha den kvar och spola den ren (gjort detta förut) ifall jag får in vatten utifrån igen, eller ska ja ändå sätta igen den om ja ska gillestuga därnere och försöka lägga ner mer tid på brunnen utanför? =)
Är så kluven.. på "färgaffären" så tyckte de ja skulle ta bort den...eller fylla den.
Tacksam för tips/råd!