Hejsan

Jag har idag en vinterbonad gäststuga som jag använder som föråd och toalett (har installerat en separett från mulltoa) Jag vill i dagsläget utveckla detta utrymme lite mera och installera en duschkabin (duschar utomhus i dagsläget).

Nu till min fråga, hur skall jag göra med avloppet från kabinen, skall jag dra detta igenom ett hål i golvet rakt under kabinen eller finns det nått annat sätt att göra det på ? Stugan står på plintar!

Jag tror det beror på omgivningen.Ska man inte taga hänsyn till lagar, hade jag dragit ett 50mm rör rakt ner från kabinen, och ut ca 5m från stugan. Och där skulle jag gräva ett grop på 1m och fyllt med sten.Även regnvattnet skulle jag leda dit. Det är bra att plantera vatten krävande växter övan det.Typ ormbunkar el dyl. Man slipper fukten.Det är inte bra att låta vattnet rina ner under stugan.Det avdunstar och kan orsaka dåligt lukt I stugan\sjukdom o även skador på virket.

en sak till.Om du har ett bef avlopp I närheten kan du ansluta en pump och leda vattnet dit med en slang.

Tack för tipset!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.