Tjenamorse :) Ni som kör med shunt automatik typ CBJ ock cirkpump?Sliter ni ut kabeln nu över sommar eller får shunten stå och stänga hela tiden och cirkpumpen stå och gå?Eller vad är mest gynsammt för grejerna och ekonomiskt egentligen?:p
 
Jag låter cirkpumpen gå, för jag kommer inte ihåg att motionera den. Thermomaticen drar jag ur.
 
Majgårdarna
Jag stänger av elen till både cirk pumpen och Cbj.
 
Jag har dragit Automix styrsystemet på minimum och låter pumpen gå. Den gamla pumpen startade inte efter att ha stått en sommar så jag antar att det är där för jag låter den ny köra. Behövs kanske inte.
 
Jag har en egen styrning, med bland annat en PLC i. Det styrsystemet motionskör pumpen automatiskt en gång i veckan.
 
Okej.Jag stänger min shunt också. Tror ja sätter cirkpumparna på en timer så dom får motioneras en timme om dan:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.