1 745 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Hur gör ni på sommarn?
Tjenamorse
Ni som kör med shunt automatik typ CBJ ock cirkpump?Sliter ni ut kabeln nu över sommar eller får shunten stå och stänga hela tiden och cirkpumpen stå och gå?Eller vad är mest gynsammt för grejerna och ekonomiskt egentligen?
Jag låter cirkpumpen gå, för jag kommer inte ihåg att motionera den. Thermomaticen drar jag ur.
Jag har en egen styrning, med bland annat en PLC i. Det styrsystemet motionskör pumpen automatiskt en gång i veckan.
Klicka här för att svara