Jag har ett badkar, det är gjort av plast (tydligen är de ofta det numera). Tyvärr levererades det med sidofronten på fel sida, så nu måste jag flytta fronten till andra långsidan. På den sidan saknas det fästen att hänga fronten i, så jag har fått ett "kit" för att ordna detta.

Kittet innehåller några plastblock (fyrkantiga plastbitar), plastic padding plastcement (?), samt skruv och platt hängkrokar för själva hängningen av fronten.
I teorin ska plastblocken fästas mot undersidan av badkaret, med hjälp av plastcementen. När det torkat och härdat, ska man skruva fast hängkrokarna i plastblocken, och därefter hänga på fronten.

Jag har aldrig jobbat med plastic padding, plastat något med sån här plastcement... Hur gör man? Är det som med epoxy, man drar ut lite på en bricka, lägger ett lager på båda kontaktytorna, och sedan trycker ihop med tving en tid?
Har någon annan gjort nåt liknande jobb? Jag hittar ingen information om hur komponenten (plastic padding-produkten) används, så jag är tacksam för alla tips...

OM fronten skulle varit på andra sidan, så lämnar man tillbaks badkaret.

/ Fredrik

Tack, det var ju verkligen ett svar på min fråga, och en lösning på problemet.

Nej, jag valde av skäl som jag inte orkar gå in på, att behålla karet, och låta leverantören kompensera mig istället. Därför får jag nu göra det här jobbet, som enligt uppgift inte ska vara särskilt svårt.
Åter alltså till min fråga: är det nån som vet något om hur man går tillväga med plastic padding, och som kan tillföra något i detta ämne? DET vore jag tacksam för att få ta del av, i så fall.

Av din beskrivning förstår jag det som att det är 2 komp Plastic Padding du skall använda.
Blanda P.P med härdaren, noga, lika lång sträng av vadera på en skiva och applicera med en plastspackel el liknande, förslagsvis på karet och sedan trycker du dit plastklossarna i smeten. Om det går använd tving annars funkar en stark tejp. Låt härda. Klart.

( PP härdar rätt snabbt så blanda en mängd för en kloss itaget )

/Mazen

Kanonbra! Det var så jag hoppades att det skulle vara.
Stort tack för svaret!

/Martin

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.