3 958 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
hur gör man i badrummet?
har hört olika varianter på hur man gör när man renoverar badrummet.
ena sättet var att vid ytterväggen så tar man isolering, sedan skulle man sätta någon speciell plast(helt tätt) och sedan skulle dom "nya" plattorna på. på innerväggarna räckte det med att sätta spånskivor och sedan gipsskivor.
andra alt. var att man isolerade ytterväggen och sedan satte man spånskivor, sedan "nya" skivan(ingen plast men med spånskiva). spånskiva och gipsskivor på dom andra väggarna.
vilken metod ska man använda?? eller spelar det ingen roll??
MVH: Kioca
ena sättet var att vid ytterväggen så tar man isolering, sedan skulle man sätta någon speciell plast(helt tätt) och sedan skulle dom "nya" plattorna på. på innerväggarna räckte det med att sätta spånskivor och sedan gipsskivor.
andra alt. var att man isolerade ytterväggen och sedan satte man spånskivor, sedan "nya" skivan(ingen plast men med spånskiva). spånskiva och gipsskivor på dom andra väggarna.
vilken metod ska man använda?? eller spelar det ingen roll??
MVH: Kioca
Jag är själv ingen expert inom området....men spontant känner jag inte igen någon av metoderna som du beskriver och tror inte att man bör sätta dit spånskivor. Eller är det så att du beskriver en hel yttervägg?
Jag tror att det blir lättare för dig om du beskriver vad du har idag? Tex vilka väggar har du, trä eller sten?
Jag tror att det blir lättare för dig om du beskriver vad du har idag? Tex vilka väggar har du, trä eller sten?
...hej igen....jag sprang på den här tråden som verkar handla om samma sak som du undrar om. Sen är det moderatorn jon_h som svarar och han kan sina saker om badrum...
http://forum.byggahus.se/badrum/77739-underlag-mot-yttervaegg.html
http://forum.byggahus.se/badrum/77739-underlag-mot-yttervaegg.html
Jag förstår inte vad du menar? Vad är det som tar fem timmar, och var får du inte något riktigt svar?
Ingen av varianterna du frågar om är okej, båda är felaktiga. Vill du veta hur man ska bygga badrum får du nog ta dig tid att läsa den tråden (och kanske en del andra). Det är inte en bra idé att börja bygga utan att ha bra koll, även om det kanske känns jobbigt att läsa så mycket som krävs för att få det.
Ingen av varianterna du frågar om är okej, båda är felaktiga. Vill du veta hur man ska bygga badrum får du nog ta dig tid att läsa den tråden (och kanske en del andra). Det är inte en bra idé att börja bygga utan att ha bra koll, även om det kanske känns jobbigt att läsa så mycket som krävs för att få det.
Klicka här för att svara