6 339 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Hur gör man för att kanten på parkeringen inte ska rasa?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Det beror nog på vilket djup du har att spela med. Är det bara 40 cm tycker jag du ska undvika sprängsten. När man bygger vägar använder man ju både sprängsten och makadam i botten, men då har man tillgång till helt andra höjder. Däremot kan du ju stabilisera sidorna med sprängsten. Men det är tungt att jobba med.
Har fortsatt gräva bort matjord så sakteligen och har nu stött på något som jag tror är blålera? Bör man gräva bort den med eller kan leran vara kvar i botten? Om man ska gräva bort leran, kan man slänga den på växterna eller vad ska man göra av den?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbysnickare
· Kristinehamn
· 16 inlägg
Låt leran vara kvar, lägg markduk och bygg dig uppåt. Tänk bara på dukens klasser beroende på vilket material du fyller med. Ska du ha grövre fraktion än 0-90 bör du ha n-4 duk. Men i ditt fall duger det gott med 0-90 och då in du köra med n-3.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Eller så öppnar du krukmakeri... Jag håller med föregående, låt den vara kvar och täck den med markduk. Lera behåller sin hållfasthet bäst om den är orörd och inte dräneras.
Bumpar tråden.
Jag har en asfalterad parkeringsplats i länga. Min ruta är längst ut, det leder till att underlaget vid kanten har försvunnit och min bil står lutande ner mot höger med ena däckparet. Kanten till asfalten kanske 5 cm.
Jag behöver alltså fylla upp med c:a 5 cm i höjd samt en ”däckbredd” i bredd. Hur ska man gå tillväga på bästa och lättaste sätt?
Vill ju att bilen ska stå plant och inte ”dikeskört”
Jag har en asfalterad parkeringsplats i länga. Min ruta är längst ut, det leder till att underlaget vid kanten har försvunnit och min bil står lutande ner mot höger med ena däckparet. Kanten till asfalten kanske 5 cm.
Jag behöver alltså fylla upp med c:a 5 cm i höjd samt en ”däckbredd” i bredd. Hur ska man gå tillväga på bästa och lättaste sätt?
En bild hade verkligen hjälpt för att ge ett bättre svar.R Ralphk skrev:Bumpar tråden.
Svårt att föreställa sig hur ytan som avgränsar till din parkering ser ut.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Montera handdusch till tvättblandare - problem med gängor och passform
Vatten & Avlopp -
Vad gör ni för att skydda norra fasadsidan bättre?
Fasad -
Montera handdusch till tvättblandare – problem med gängor och passform
Badrum -
Hur gör jag för att öppna bottenventilen på min hydrofor?
Vatten & Avlopp -
Hur mycket kostar det att göra tvättstuga? Tacksam för uppskattning
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.