Behöver få tag i en firma för att schakta för en husgrund och ett 50 meter dike där det ska läggas ner vatten, avlopp, el och tele. Sen ska den 50 meter långa skaftvägen grusas.
Hittade i fredags 8 olika företag som kunde vara aktuella. Alla hade offertformulär att fylla i på hemsidan. Konstigt nog var alla formulär, oavsett firma, helt lika. Fyllde i och klickade på send. Har inte hört ett skit än, inte ens att det är mottaget. Så igår skickade jag samma fråga via mail till alla företag, samma sak där, inte ett pip än så länge. Har sedan tidigare en offert som jag tycker är för hög från ett företag.
Måste bara fråga, har alla dessa nio företag så extremt mycket att göra så att de inte kan svara på en förfrågan i februari för ett jobb april-maj? Det rör sig i alla fall om en affär på cirka 350 000 kronor! För det kan väl inte vara så, om man är riktigt konspiratoriskt lagd, att det finns en kartell så om man fått offert från ett företag så får man inga fler?

S
Många firmor speciellt små brukar inte alltid hinna med att svara på sånt. Bästa är faktiskt att ringa och se ifall någon kan komma och titta på jobbet. Den digitala biten brukar hamna längst ner på prioriteringslistan

Utmaningen är nog mer den korta framförhållningen än en konspiration, men säker kan man ju aldrig vara. Var i landet är det du letar?

S Skepparnisse skrev:
Behöver få tag i en firma för att schakta för en husgrund och ett 50 meter dike där det ska läggas ner vatten, avlopp, el och tele. Sen ska den 50 meter långa skaftvägen grusas.
Hittade i fredags 8 olika företag som kunde vara aktuella. Alla hade offertformulär att fylla i på hemsidan. Konstigt nog var alla formulär, oavsett firma, helt lika. Fyllde i och klickade på send. Har inte hört ett skit än, inte ens att det är mottaget. Så igår skickade jag samma fråga via mail till alla företag, samma sak där, inte ett pip än så länge. Har sedan tidigare en offert som jag tycker är för hög från ett företag.
Måste bara fråga, har alla dessa nio företag så extremt mycket att göra så att de inte kan svara på en förfrågan i februari för ett jobb april-maj? Det rör sig i alla fall om en affär på cirka 350 000 kronor! För det kan väl inte vara så, om man är riktigt konspiratoriskt lagd, att det finns en kartell så om man fått offert från ett företag så får man inga fler?
Har du pratat med de lokala grävarna?

Hep Hep skrev:
Utmaningen är nog mer den korta framförhållningen än en konspiration, men säker kan man ju aldrig vara. Var i landet är det du letar?
Södra Stockholm

Aningen kort framförhållning. Dom flesta firmor är nog uppbokade 6 - 12 månader eller längre. Har du skrivit att du vill ha jobbet gjort i april/maj så kan det ju vara så att många väljer att inte svara då dom ändå inte har tid.

Ringa är oftast bäst som första steg.

Jo men det kunde ju vara artigt att svara i alla fall. Tre rader tar ju inte lång tid att sätta ner...

Min erfarenhet är att precis som nämnts, att det är bäst att ringa. Mail verkar många inte läsa, än mindre formulär.

S Skepparnisse skrev:
lite mer exakt var i södra sthlm? kör grävmaskin själv. bor i nykvarn. bara skicka ett pm så kanske vi kan ordna något! om inge annat kanske jag kan tipsa om en bra pålitlig firma mvh.

S Skepparnisse skrev:
Det rör sig i alla fall om en affär på cirka 350 000 kronor!
Ska det ingå en komplett husgrund med material och gjutning? Krävs sprängning? Krävs stora mångder krossmaterial?
Om inte så förstår jag inte hur du kan uppskatta prislappen till 350.000. Även hälften av det låter mycket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.