148 läst ·
2 svar
148 läst
2 svar
Entrétrappa mot träpanel, vad göra?
Jag har en entrétrappa som är byggd av ihopgjutna betongstenar. Den ligger mot träpanelen som såklart inte mår så bra där bakom.
Har ni förslag på vad man kan göra åt detta? Trappan är fin, så är inte ute efter att ta bort den och vet heller inte hur dwt skulle gå till, den är stor. .
Jag undrar också generellt hur man brukar göra entréer till trähus utan att förstöra träet?
Har ni förslag på vad man kan göra åt detta? Trappan är fin, så är inte ute efter att ta bort den och vet heller inte hur dwt skulle gå till, den är stor. .
Jag undrar också generellt hur man brukar göra entréer till trähus utan att förstöra träet?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Det bästa är väl om du kan skapa en luftspalt mot panelen så den kan torka ut om det kommer regn/fukt emellan.Moana skrev:
Jag har en entrétrappa som är byggd av ihopgjutna betongstenar. Den ligger mot träpanelen som såklart inte mår så bra där bakom.
Men det kanske är svårt att flytta på trappan ?
Ett entretak för att leda bort det mesta av regnvattnet kanske kan hjälpa ?
Klicka här för att svara