7ender
Snyggt vet jag inte, men såhär har tidigare ägare gjort hos oss:

Vitt vägg- och golvhörn med synlig list och tapet med textmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här gjorde jag. Inspiration från ”Badehotellet”. Allt är vitmålat nu.

Vitt vardagsrum inspirerat av ”Badehotellet” med vit taklampa, vitmålad träpanel, tavlor, röd soffa och blå filt med mönster.
Skapa konto

Vitmålad snedtak och träpanel inspirerad av ”Badehotellet”.
Skapa konto

Vitmålad dörrkarm, inspirerad av "Badehotellet", med synliga skruvhål i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto

Kanske lite sen att svara, men vill bara lägga upp lite fler förslag ifall någon landar i tråden framöver.

Avslut kan också göras med mindre än 45 grader, tror jag gjorde dessa med 30 t.ex.
Förkroppning av taklist vid snedtak och hörn, visar kreativ lösning för att anpassa vinklar i ett gammalt hus.
Skapa konto

Om man hittar rätt vinkel skulle den till och med kunna liva med kanten på ditt snedtak.

Precis som 7ender ovan hade vi någon spännande blandning där snedtak mötte tak. Löste det såhär (snålade dock och återanvände taklisterna eftersom det är tillfälligt)

Vit taklist i hörn med snedtak och rosa vägg. Användning av återvunna material synligt i det tillfälliga avslutet.
Skapa konto

Och sist en förkroppning i snedtak. Älskar förkroppning i gammalt hus – det löser alla problem med konstiga vinklar, men det går ju knappt att förkroppa hålkälslister

Närbild av vinklad taklist och plattbeklädda väggar i ett rum med snedtak.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.