Jag har hål i vindpappen i mitt uteförråd, det finns hål på tre av fyra väggar. Jag vill isolera och göra det till ett varmförråd. Behöver jag dra av plankorna och byta vindpapp? Eller reparera lokalt inifrån? Eller finns det andra sätt? Jag är helt ny med det här med att renovera och reparera.

• Hål i vindpappen inuti ett uteförråd med synliga träbalkar och mörka väggar, diskuteras om det behöver repareras eller bytas ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köp någon diffusionsöppen tejp, tex denna
https://www.xlbygg.se/produkt/tejp-aero-t-diffoppen-60mmx25m

Jag hade försökt laga inifrån. De lärde kommer nog påpeka att det inte är helt byggnadstekniskt korrekt, men det kommer antagligen fungera fint för detta förråd.

Har du för avsikt att isolera och ha detta uppvärmt är det vettigt att också kontrollera så det finns en luftspalt bakom panelen, i det fall du har en tät färg på panelen

Tack för svar! Jag hoppas att det funkar med en sån reparation :) Ja vindpappen ligger ju direkt mot planket, om det är det du menar? Ingen luftspalt alltså. Men tänker att jag kan nog lämna luftspalt mellan vindpapp och isolering? Kanske nåt material mellan?

Yusse Yusse skrev:
kan nog lämna luftspalt mellan vindpapp och isolering?
nej ingen luftspalt där

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.