Jag har hål i vindpappen i mitt uteförråd, det finns hål på tre av fyra väggar. Jag vill isolera och göra det till ett varmförråd. Behöver jag dra av plankorna och byta vindpapp? Eller reparera lokalt inifrån? Eller finns det andra sätt? Jag är helt ny med det här med att renovera och reparera.

• Hål i vindpappen i uteförrådets väggar, trästrukturen synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Du kan tejpa hålen med åldersbeständig tejp(grön) eller så kan du lappa med en bit nytt som du tejpar fast med samma tejp men det är kanske tråkigt om du måste köpa en hel rulle.

Rickard. Rickard. skrev:
Du kan tejpa hålen med åldersbeständig tejp(grön) eller så kan du lappa med en bit nytt som du tejpar fast med samma tejp men det är kanske tråkigt om du måste köpa en hel rulle.
En sån tejp? Det är många hål så är nog bäst att köpa en rulle att lappa med :)

• Grön rulle skarvtejp för byggfolie, märkt Stokvis, 25m x 50mm, med -26% rabattetikett. Passar för täckning och reparation av byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Yusse Yusse skrev:
En sån tejp?
Precis.

S
Yusse Yusse skrev:
Jag har hål i vindpappen i mitt uteförråd, det finns hål på tre av fyra väggar. Jag vill isolera och göra det till ett varmförråd. Behöver jag dra av plankorna och byta vindpapp? Eller reparera lokalt inifrån? Eller finns det andra sätt? Jag är helt ny med det här med att renovera och reparera.
Har du fler bilder, utifrån också?

Köp en rulle vindpapp, klipp till några bitar som täcker hålen med råge och stoppa dit dom innan isoleringen. Känns onödigt att lägga ner mer tid och pengar än så bara för att få det tillräckligt vindtätt.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.